Când ne uităm la o prezentare de modă, s-ar putea să ajungem să ne simțim mai degrabă confuzi decât captivați din cauza hainelor complicate, de nepurtat sau a grimaselor de pe fețele modelelor. Dar o prezentare de modă seamănă mai mult cu o expoziție de artă – poate că nu o înțelegem la prima vedere, dar când învățăm să contemplăm viziunea artistului, ajungem să o iubim.
- O față serioasă vinde mai mult decât o față fericită.
Poate suna neprietenos să spui că o față serioasă este mult mai elegantă decât una zâmbitoare, dar pentru industria modei, așa este. Potrivit unor profesioniști, acest lucru se datorează faptului că fața modelului nu trebuie să umbrească haina: „Vor să arate hainele și nu fețele noastre. Dacă zâmbim, ne concentrăm atenția pe fețele noastre și nu pe haine.”
Mai mult, deși într-un magazin de îmbrăcăminte, apreciem amabilitatea angajaților, marile branduri, care doresc să creeze distanță socială pentru a arăta statut, preferă să angajeze vânzători cu chip neutru. Dar aceasta nu este doar ideea companiilor. Un studiu a combinat fețe neutre cu bunuri de lux pentru a evalua dacă interacțiunea dintre expresiile faciale ale vânzătorilor și tipul de produs i-a afectat evaluările. Rezultatele au arătat că expresiile faciale neutre au crescut distanța socială percepută, sporind astfel și mai mult evaluarea produsului.
- Moda fețelor lipsite de expresie este destul de recentă.
Deși suntem obișnuiți să vedem fețe posomorâte pe podium, modelele au zâmbit la prezentările de modă cu zeci de ani în urmă. Potrivit profesioniștilor, moda pentru fețele lipsite de expresie este relativ recentă. Înainte de anii 1960, femei frumoase au defilat pe podiumuri cu zâmbetul pe buze până la sosirea unor modele precum Brigitte Bardot și Jane Birkin.
- Industria modei s-a adaptat la noile standarde de frumusețe.
Gândirea că modelele de podium sunt genul de frumusețe la care aspiră fiecare femeie este oarecum depășită. Cei care lucrează în industrie spun că designerii „își doresc ca fețele și corpurile cât mai neutre să-și arate munca. Nu își mai văd modelele ca pe un ideal de frumusețe.”
Pe lângă faptul că arată toate tipurile de fețe, moda a integrat noi standarde de tonuri și dimensiuni ale pielii cu care noi, ca societate, ne putem identifica în sfârșit. De fapt, potrivit unui studiu, modelele plus size au un impact din ce în ce mai mare pe rețelele sociale.
- Modelele profesioniste aspirante locuiesc in apartamente înghesuite.
Modelele care lucrează în agenții călătoresc de obicei în alte țări luni sau ani pentru a obține noi oportunități de a crește profesional. Așa că tind să locuiască în apartamente comune cu alte modele. Cu toate acestea, aceste locuri nu sunt la fel de cool ca cele văzute la America’s Next Top Model; de fapt, sunt mult mai puțin glamour.
Unele pot fi chiar infestate de gândaci, iar modelele trebuie să doarmă pe paturi supraetajate sau canapele incomode. Totuși, agențiile nu le împrumută locul; trebuie să plătească chiria, care va fi dedusă din salariul lor.
- Trebuie să fie atente la alegerea lenjeriei.
Așa cum nu am purta sutien negru sub o cămașă albă, modelele trebuie să aibă grijă ca lenjeria să nu le strice șansele în timpul prezentării.
Soluția este să porți lenjerie intimă de culoare nud, care se adaptează tuturor tipurilor de piese vestimentare. De asemenea, au o grijă deosebită ca sutienul să nu fie nici prea strâmt, nici prea larg, deoarece trebuie să se potrivească perfect corpului lor. Aparent, oricât de frumoase ar fi, nu este suficient să îmbraci o rochie drăguță și să ieși și să cucerești industria modei. Pur și simplu nu funcționează așa.
- Fiecare urmăritor de pe rețelele sociale contează.
Atunci când participă la casting, modelele pot fi rugate să-și partajeze rețelele sociale. Și asta nu pentru a le vedea postările, ci pentru a verifica numărul de urmăritori. Cu cât au mai mulți, cu atât au mai multe șanse să fie selectate. Prin urmare, ar trebui să fie populare pe rețelele de socializare, aspirând să fie nu doar modele, ci și un fel de influenceri.
- Ce ar trebui să facă dacă au menstruație în timpul unei prezentări de modă?
În cazul unui fotomodel, dacă îi vine menstruația în ziua în care trebuie să meargă pe podium sau să facă o ședință foto, nu poate sări peste, să poarte rochii sau costume de baie mulate. În schimb, modelele trebuie să poarte tampoane și să acorde o atenție deosebită, astfel încât sfoara să nu iasă afară.
- Mersul pe catwalk nu este nici ușor, nici confortabil
Pantofii lor pot arăta grozav, dar purtându-i, nu mai este așa. Persoanele responsabile cu garderoba nu se gândesc la modul în care se potrivesc pantofii, așa că modelele pot ajunge să aibă pantofi prea mari sau prea mici. Pentru a-i purta, ar putea avea nevoie de ceva ingeniozitate, cum ar fi împachetarea lor cu bandă adezivă pentru a preveni căderea lor dacă sunt prea mari sau a le face să se potrivească dacă sunt prea mic.
- Pantofi confortabili sau nu, mersul pe catwalk necesită multă practică.
Mersul pe pistă seamănă mai degrabă cu dansul decât mersul de fapt. Este nevoie de un ritm și o eleganță care necesită practică. În plus, atunci când sunt implicați pantofi incomozi sau o ținută strâmtă, modelele trebuie să muncească din greu pentru a face să arate natural. De aceea, chiar și cele mai renumite modele trebuie să exerseze nu doar mersul pe catwalk, ci și pe o bandă de alergare purtând tocuri.
- De ce sunt ținute nepurtabile pe pistă?
În timp ce ne uitam la o prezentare de modă, ne-am fi întrebat: „Cine ar purta așa ceva pe stradă?” Dar, în realitate, aceste haine nu au fost făcute pentru a fi vândute în magazine. Pentru designeri, moda nu este doar „frumoasă”, moda este artă. Deci, când vezi o prezentare de modă cu haine pe care nimeni nu le-ar purta, știi că ceea ce vezi este de fapt o expoziție de artă.
Există și prezentări de modă prêt-à-porter, care sunt pur comerciale. Hainele sunt vândute în magazine și care vor fi următoarele tendințe.