Mai multe producții originale, inclusiv Bird Box, au ajutat Netflix la sfârșitul anului 2018 cu peste 139 de milioane de abonați noi, adăugând 8,8 milioane de membri în ultimele trei luni ale anului.
Gigantul de streaming online a spus că creșterea reflectă succesul programelor sale originale. Telespectatorii din SUA își petrec aproximativ 10% din timpul lor pe Netflix, spun directorii Netflix. Toate aceste cifre au însoțit, joi, raportul privind câștigurile trimestriale ale companiei.
Acestea au oferit investitorilor o imagine mai puțin convențională a tiparelor de vizionare a audienței, deoarece firma încearcă să explice cum cheltuielile sale masive privind conținutul – o mare parte din acestea finanțate prin datorii – sunt justificate. Compania a lansat și detalii despre unele dintre cele mai populare emisiuni, seriale și filme. Bird Box spre exemplu a fost urmărit de 80 de milioane de gospodării în primele patru săptămâni după lansare.
Serialul spaniol Elite a fost vizionat în 20 de milioane de gospodării în primele patru săptămâni de la lansare. Analiștii estimează că Netflix a cheltuit peste 13 miliarde de dolari pentru filmele și emisiunile din acest an iar compania a declarat că este probabil ca cheltuielile sale să crească.
“Planul nostru multianual este acela de a ne menține în mod semnificativ calitatea conținutului actual, crescând în același timp veniturile mai rapid pentru a ne extinde marjele de operare”, a declarat Netflix într-o scrisoare a acționarilor legată de raportul privind câștigurile. “Creșterea noastră se bazează pe cât de bună este experiența celor care ne urmăresc”.
Compania a raportat venituri trimestriale de 4,2 miliarde de dolari, în creștere cu 27% față de aceeași perioadă din 2017. În plus, o creștere a prețurilor în SUA și în unele țări din America Latină și Caraibe anunțate săptămâna aceasta are potențialul de a adăuga venituri de aproximativ 1 miliard de dolari.
Compania a spus că va încerca, de asemenea, să ajusteze prețurile în altă parte, pe măsură ce valutele fluctuează. George Salmon, analist la Hargreaves Lansdown, a declarat că se așteaptă ca abonații Netflix să înghită taxele mai mari. Creșterea numărului de utilizatori cu 8,8 milioane de abonați plătitori de abonament – majoritatea din străinătate – a adus o creștere a veniturilor de 6% față de trimestrul anterior.