“Piata aeriana s-a diversificat foarte mult dupa liberalizarea sa in 2007… daca inainte era o singura companie mare care avea monopol, TAROM, piata e plina acum, fiecare are o nisa”, declara pentru MONEY EXPRESS Ruxandra Brutaru, care din ianuarie a.c. este noul director al TAROM.
La 28 de ani, Brutaru este al 11-lea director al transportatorului national, din 2000 incoace. Are studii de specialitate in Franta si SUA, iar inainte de TAROM a lucrat la compania low-cost Blue Air si apoi la compania spaniola Iberia. Si pare constienta de faptul ca misiunea ei nu este deloc una usoara. Asta in conditiile in care piata aeriana locala, desi mai mare din punct de vedere al numarului total al pasagerilor, este mult mai competitiva decat in urma cu 4-5 ani.
Chiar daca in acest interval numarul clientilor companiei a crescut constant, ajungand anul trecut la 1,9 milioane persoane, profitul ramane in continuare un subiect asupra caruia plutesc semne de intrebare. Pe de alta parte, cota de piata a scazut de la circa 50% in urma cu trei-patru ani la 32% in prezent, iar compania a inregistrat pierderi anul trecut.
Cititi mai multe despre strategia TAROM in numarul 102 al revistei MONEY EXPRESS