Tabu
CULTURESlider

Principalele norme de igiena in saloanele de infrumusetare

Igienizarea locului de munca reprezinta un pas important si indispensabil, impus nu doar de normele aflate in vigoare, pentru fiecare companie. Atat pentru personal, cat si pentru clienti, igiena este un punct sensibil. Aceasta reprezinta mai mult decat un set de reguli pe care trebuie sa le respecti, este o atitudine pe care trebuie sa o ai. Curatarea, sterilizarea, dezinfectarea, purtarea unui set de articole de unica folosinta sunt doar cateva dintre principalele aspecte pe care trebuie sa le ai in vedere, in orice industrie in care activezi.

In industria frumusetii, igiena este cu atat mai importanta. Intrucat exista un contact direct intre client si personal, riscul de intersectare a bacteriilor este cu atat mai mare. Curatarea si dezinfectarea recipientelor si ustensilelor de lucru, purtarea unui echipament curat de catre personal, igiena personala, toate trebuie sa prioritizeze pentru buna functionare a unui salon de infrumusetare.

  1. Mainile

Cosmeticianul trebuie sa se asigure ca nu prezinta nici o rana/taietura deschisa pe maini si ca nici clientul nu prezinta astfel de urme pe zonele unde sunt aplicate tratamentele. Cosmeticianul trebuie sa se spele pe maini inainte si dupa tratament si, de recomandat, purtarea unor manusi de unica folosinta, atunci cand este nevoie.

  1. Incaltamintea

Clientii trebuie sa poarte acoperitoare pentru picioare, tot timpul, exceptia fiind in dusuri, sauna, bai cu aburi sau mese de cosmetica. Prin aceasta masura, diminuezi riscul aparitiei unei infectii si, in plus, pastrezi curatenia in salon.

  1. Igienizarea suprafetelor si instrumentelor de lucru

Este foarte important ca intr-un salon de cosmetica sa se respecte, cu rigurozitate, fiecare regula de curatare si dezinfectare. In primul rand, salonul de infrumusetare trebuie sa detina o serie de detergenti si solutii de curatenie sau, eventual, sa detina un contract cu o firma specializata in astfel de probleme.

Alte masuri obligatorii:

  1. Chiuveta si masa de lucru se spala si se dezinfecteaza dupa terminarea fiecarui procedeu/tratament/lucrari, cu produse de curatare adecvate.
  2. Scaunul, pardoseala si mobilierul se curata dupa fiecare client in parte, exceptie fiind oglinda.
  3. Instrumentele de lucru si recipientele se dezinfecteaza dupa fiecare tratament cosmetic aplicat sau periodic si se depoziteaza in conditii igienice.
  4. Se recomanda folosirea unei lenjerii de protectie de unica folosinta, care trebuie schimbata la fiecare client.
  5. Se folosesc detergenti speciali si materiale necesare pentru curatare si dezinfectare (detergenti, sapun, substante clorodice, mopuri, lavete, bureti, hartie etc.)
  6. Se dezinfecteaza (termic si chimic) instrumentele de lucru: pensete, forfecute, pensule de machiaj, articolele de hairstyling, aparatele de aplicare a tratamentelor etc.)
  7. Se inlocuiesc si se arunca produsele folosite: dischete, pansamente, buretei, cearceaf de unica folosinta, halate si bonete, betisoare etc.

Dispo Trading, un importator de produse si echipamente de unica folosinta, precum uniforme de lucru, solutii de curatare, manusi de unica folosinta, bonete, kimonouri, papuci de unica folosinta, articole de hartie si multe altele, toate sub marca Missena, marca inregistrata la OSIM. Produse sunt certificate pentru calitate si conformitate, fiind disponibile pentru saloanele de cosmetica si infrumusetare, si nu numai, din Romania.

ARTICOLE SIMILARE

Vrei să crești un copil puternic din punct de vedere mental? Încetează acum să mai faci aceste 5 lucruri

Andreea Damian

Premieră de Film ⎢ Natura Umană

Ciocîrlan

Filmele lunii decembrie

realitatea

Mihaela Rădulescu, apariție rară pe Instagram, de Revelion. Cum s-a pozat alături de Felix

Andreea Damian

O bătrânică a devenit eroină la Raliul Aradului

Robert Smith spune că The Cure va lansa un nou album în 2019

realitatea

Scrie un comentariu