Filtrele Snapchat au prins viață tot mai mult în rândul tinerilor din România însă acest trend afectează foarte mult percepția despre ei înșiși. Peste hotare, un nou fenomen a luat naștere și ar putea pătrunde ușor-ușor și la noi. Este vorba despre „dismorfia Snapchat”. De la o vreme, tot mai multe persoane vizitează medicii esteticieni pentru a se transforma în niște versiuni filtrate ale lor înșiși.
Filtrele de pe rețelele sociale cum ar fi Snapchat și Instagram vă permit să modificați aspectul fotografiilor, de exemplu, prin netezirea pielii, modificarea formei feței și mărirea ochilor. Acest trend a apărut în urmă cu câțiva ani și este promovat foarte mult și de celebrități.
Dar acest gen de filtre a determinat creșterea numărului de femei care merg la chirurgii plasticieni și solicită diferite intervenții chirurgicale pentru a arăta ca versiunile filtrate ale propriilor imagini, scrie The Sun.
„Anterior, persoanele veneau în clinici cu imagini ale celebrităților sau modelelor pe care le admirau, dorind să arate ca acestea.”, explică un chirurg de top din Marea Britanie. „Dar odată cu introducerea platformelor sociale și a filtrelor din ultimii 5 ani, din ce în ce mai mult pacienți vin în clinici cu versiunea filtrată a imaginii lor, sub forma unui obiectiv pe care doresc să îl atingă”, a adăugat acesta.
Tot potrivit acestui medic, în general, femeile sunt cele care caută acest gen de proceduri cosmetice.
Compania care deţine aplicaţia Snapchat a pierdut aproximativ 1,3 miliarde de dolari din valoarea de piaţă, la sfârșitul lunii trecute, după ce Kylie Jenner a scris un mesaj pe platforma Twitter în care menţiona că aplicaţia este „atât de tristă”. „Deeeeci, mai foloseşte cineva Snapchat? Sau doar mie mi se pare… este atât de tristă”, a scris Jenner.
Ulterior a mai scris un mesaj, în care numea Snapchat „prima ei iubire”, dar răul fusese deja făcut.