Tabu
FASHIONSlider

China, decizie radicală care va afecta serios Dolce & Gabbana după scandalul rasist

Produsele Dolce & Gabbana au fost retrase de pe site-urile de comerț online din China, pe măsură ce reacția împotriva unei campanii de anunțuri controversate crește. Compania D&G a postat videoclipuri săptămâna aceasta, arătând un model chinez care se luptă să mănânce paste și pizza cu bețișoare. Campania a fost acuzată de trivializarea culturii chineze și de promovarea stereotipurilor nefolositoare. Controversa riscă să îndepărteze Dolce & Gabbana de pe una dintre cele mai mari piețe de lux din lume. Celebritățile locale au solicitat boicotarea mărcii, potrivit BBC.

Criza de marcă a fost agravată atunci când mesajele despre care se presupunea că au fost scrise de co-fondatorul Stefano Gabbana, care includea comentarii ofensive despre poporul chinez, au devenit virale. Compania a cerut scuze pentru orice infracțiune, dar a spus că și conturile Instagram Gabbana au fost sparte. „Nu avem decât respect pentru China și oamenii din China”, a spus un mesaj al firmei.

Dolce & Gabbana și-a anulat show-ul de modă la Shanghai de la începutul acestei săptămâni. Dar reacțiile negative au continuat, în timp ce comercianții cu amănuntul din China s-au retras din brand. Vineri, produsele Dolce & Gabbana nu erau disponibile în China pe principalele site-uri de comerț electronic Taobao și JD.com, precum și pe platformele mai mici Kaola și Secoo.

Alina Ma, director asociat de cercetări la firma de cunoaștere a pieței Mintel, a declarat că anunțul a lăsat consumatorii chinezi confuzi și pare să demonstreze că compania nu a înțeles societatea chineză. „Ei vor un brand care îi cunoaște, ceea ce îi face să creadă că sunt importanți”, a spus Ma. Este o piață crucială pentru firmele de lux. Un raport al companiei Bain & Company din 2018 prevede că piața bunurilor de lux din China continentală va crește cu până la 22% anul acesta. „Consumatorii chinezi continuă să se remarce ca un factor de creștere pentru industrie”, se arată în raport. În timp ce controversa le-ar putea afecta afacerea, impactul pe termen lung va depinde de modul în care Dolce & Gabbana se ocupă de impact. „Dacă ar putea să demonstreze că doresc sincer să știe consumatorul chinez, vor să știe piața chineză … afacerea lor se poate întoarce”, a spus Ma.

Nu este prima oară când Dolce & Gabbana stârnește controverse. În aprilie, firma italiană a lansat o campanie pe Weibo, care a arătat oameni săraci în zonele defavorizate din Beijing, fotografiați alături de modele Dolce & Gabbana, înaintea unui catwalk din capitala Chinei. Imaginile au fost criticate pentru că stereotipizează istoria chineză, arătând mai degrabă părți vechi ale orașului decât locuri mai moderne din Beijing. Dolce & Gabbana a provocat controverse și în 2016, când a numit o piersă de încălțăminte din colecția sa de primăvară/vară drept o „sandală de sclavi”.

ARTICOLE SIMILARE

Două vedete, concediate de casa de discuri pentru că și-au făcut publică relația lor

Andreea Damian

Ce produse ar trebui sa evite femeile in dieta de zi cu zi

realitatea

A aparut prima imagine din Calendarul Pirelli 2011

realitatea

Mamele petrec 97 de ore pe săptămână făcând sarcini zilnice – echivalentul unui job bine plătit

Andreea Damian

Dana Rogoz joaca in filmul OCTAV

realitatea

Meghan Markle sau „Pinocchio”. Piers Morgan a remarcat 17 aberații în interviul șocant cu Oprah

Andreea Damian

Scrie un comentariu