Tabu
LIFESTYLESlider

Grăbește pasul dacă vrei să trăiești mai mult!

Persoanele care merg mai repede cel mai probabil vor trăi mai mult. Este concluzia unui studiu realizat în Marea Britanie.

Cercetarea bazată pe datele a aproape 500 de mii de britanici arată că speranța de viață a persoanelor cu un ritm obșnuit de mers este mai mare, indiferent de greutate. Subponderalii (cei care au indicele de masă corporală sub 19) cu un ritm lentr au avut cea mai mică speranță de viață – o medie de 64,8 ani pentru bărbați și 72,4 ani pentru femei. Aceleași rezultate au fost găsite și dacă s-au folosit măsurătorile circumferinței taliei.

Ceea ce înseamnă că o condiţie fizică optimă este mai importantă când vine vorba despre longevitate decât indicele de masă corporală. Iar cercetătorii ne recomandă, cu convingere, să grăbim pasul dacă vrem câţiva ani în plus.

8 beneficii uimitoare ale mersului pe jos

Aceasta este prima dată când un studiu asociază ritmul rapid de mers pe jos cu o speranță de viață mai mare, indiferent de greutatea corporală. În concluzie, nu contează greutatea corporală, ci doar viteza pasului.

Anul trecut, aceeași echipă de cercetători a susținut că persoanele de vârstă mijlocie care merg lebt au fost expuse unui risc mai mare de a face boli cardiace. Studiul lor, care a folosit de asemenea date ale britanicilor, arată că cei care nu grăbesc deloc pasul au fost de două ori mai susceptibili de a muri în timpul nopții, din cauza unei boli de inimă, chiar și atunci când s-a ținut cont și de alți factori de risc, cum ar fi fumatul și indicele de masă corporală.

 

ARTICOLE SIMILARE

Graviduţele toamnei. Fotografia cu care au făcut senzaţie

Ed Sheeran face copiii mai fericiți, spun cercetătorii

Andreea Damian

Tot ce trebuie să știți despre Oscarurile din 2021

Andreea Damian

Fosta soţie a lui Răzvan Simion s-a recăsătorit. Primele imagini de la cununie

Andreea Damian

Descoperire îngrijorătoare a cercetătorilor după ce au survolat ghețarul Helheim din Groenlanda

Andreea Damian

Haul – noul instrument de marketing pentru branduri care pare nevinovat dar creează dependență

Dora Constantinovici

1 comentariu

Scrie un comentariu