Tabu
CULTUREHEALTHSlider

Cum face bani YouTube din videoclipuri false despre vindecarea cancerului

Algoritmul YouTube promovează tratamente false pentru cancer într-o serie de limbi, iar site-ul difuzează reclame pentru branduri și universități importante, lângă aceste videoclipuri înșelătoare, a descoperit o anchetă a BBC.

Căutând pe YouTube în 10 limbi, BBC a descoperit mai mult de 80 de videoclipuri care conțin dezinformare în materie de sănătate – în principal tratamente false pentru cancer. Zece dintre videoclipurile găsite au avut mai mult de un milion de vizualizări. Multe erau însoțite de reclame.

„Remediile” neprobate implică deseori consumul de substanțe specifice, cum ar fi sodă de curcuma sau de copt. Dietele cu sucuri sau postul extrem au fost, de asemenea, teme comune. Unii utilizatori de YouTube au susținut să bea lapte de măgar sau apă clocotită. Niciuna dintre așa-numitele cure oferite nu este dovedită clinic pentru a trata cancerul, transmite aceeași sursă.

Înainte de apariția videoclipurilor false pentru vindecarea cancerului, erau reclame pentru mărci cunoscute, inclusiv Samsung, Heinz și Clinique.

În ianuarie, YouTube a anunțat că va „reduce recomandările privind conținutul limită și conținut care ar putea dezinforma utilizatorii în moduri nocive – cum ar fi videoclipurile care promovează un remediu miracol pentru o boală gravă”.

Dar compania a spus că această modificare va afecta inițial doar recomandările unui set foarte mic de videoclipuri din Statele Unite și nu se aplică în alte limbi decât engleza. Căutarea BBC a vizat videoclipurile cu conținut în engleză, portugheză, rusă, arabă, persană, hindi, germană, ucraineană, franceză și italiană.

YouTube a afirmat că sistemul său de recomandare s-ar schimba, recomandând videoclipuri credibile. Îndrumările comunitare YouTube interzic conținutul dăunător, inclusiv: „Promovarea unor tratamente sau remedii periculoase: conținut care susține că substanțele sau tratamentele dăunătoare pot aduce beneficii pentru sănătate.”

Pe lângă Samsung, Heinz și Clinique, BBC a văzut reclame pentru site-ul de călătorie Booking.com și aplicația de scriere Grammarly, pentru filmele de la Hollywood și pentru universitățile britanice, inclusiv Universitatea din Anglia de Est și Universitatea din Gloucestershire. Toate reclamele au apărut alături de o dezinformare potențial dăunătoare.

Khawla Aissane din Arabia Saudită sugerează pe canalul său de YouTube că laptele de măgăriță oprește răspândirea cancerului

Grammarly, o companie ale cărei reclame au apărut de 20 de ori alături de videoclipuri false pentru vindecarea cancerului, pentru cercetătoriii BBC, au declarat: „La aflarea acestui lucru, am contactat imediat YouTube pentru a trage reclamele noastre de pe orice astfel de canale și pentru a ne asigura că reclamele nu vor apărea alături de un conținut ce promovează dezinformarea.”

BBC a contactat cinci influenceri pe YouTube, din Rusia, Arabia Saudită sau Brazilia, care au promovat astfel de videoclipuri, însă nu au obținut informații prea multe despre desfășurarea activității lor. Una din persoane care promova tratarea cancerului cu bicarbonat de sodiu, a menționat că făcea aceste videoclipuri inspirate din propria experiență.

ARTICOLE SIMILARE

Ce a ucis-o, de fapt, pe Cristina Țopescu. Autopsia, finalizată la un an de la decesul ei

Andreea Damian

Pisica lui Karl Lagerfeld va lansa o linie de haine, în memoria creatorului de modă

Andreea Damian

Puterea murăturilor: un ghid pentru conservarea legumelor

Andreea Damian

Hotel Transylvania 3: Vacanța de vară este pe primul loc în top debut Box Office

realitatea

Sindromul BURNOUT este recunoscut oficial ca boală, potrivit OMS

Andreea Damian

SEMNALMENTELE violatorului de langa Guvern

1 comentariu

Scrie un comentariu