Selfie-urile cu măştile cosmetice de hârtie nu mai sunt la modă. Tendința de a posta pe Instagram fotografii cu aceste produse pe față e în scădere, pe măsură ce clientele doresc o rutină de beauty mai puțin încărcată.
Acest tip de măşti pentru tinerele care nu au chef sau timp să stea cu o mască îmbâcsită pe faţă a apărut prima dată în Asia. Măştile sunt confecţionate din bumbac îmbibat într-un lichid care se presupune că ar hidrata şi lumina pielea şi că ar putea îndepărta ridurile de pe faţă.
Numai în Marea Britanie, 28% dintre femei au redus numărul de produse din rutina de îngrijire a pielii în ultimul an. Într-o lume din ce în ce mai conștientă de impactul ecologic al produselor pe care le cumpărăm o rutină elaborată de îngrijire a pielii devine o risipă. De aceea, femeile spun „pa-pa” tendințelor K –beauty, cum ar fi celebra rutină de îngrijire coreeană în 10 pași, care a determinat consumatorii să investească într-o listă uriașă de produse de curățare și seruri. Acum folosim mai puține, prin urmare cheltuim mai puțin.
Înainte, experții în îngrijirea pielii încuraja femeile să folosească diferite produse – ser pentru conturul ochilor, cremă pentru cearcăne, cremă hidratantă pentru gât, etc. În prezent, un număr din ce în ce mai mare de branduri oferă produse polivalente, cum ar fi demachiantul care elimină machiajul și acționează ca o cremă de noapte și care se exfoliază ușor în timp ce dormiți.
Chiar și în Coreea, locul de naștere al rutinei de îngrijire a pielii în mai multe etape, se spune că milenarii sari pași și caută produse care sunt cu adevărat utile. Vogue USA a descris mișcarea ca fiind „o reacție la ideea unei rutine multi-pas prea complicate”. Ideea de a cumpăra mai puține produse a devenit chiar parte a modelului de afaceri al unor mărci.
Dar mai puține produse pot duce la același efect? „Aplicarea mai multor produse nu înseamnă că va crește beneficiile pentru piele”, spune Brian Oh, fondatorul unui brand K-beauty. „Există șanse ca diferite ingrediente active să se inactiveze reciproc”, spune el.
Măștile cosmetice din hârtie sunt „noile paie de plastic” din punctul de vedere al impactului lor asupra mediului. Sunt de unică folosință și înfundă canalizările.