Tabu
FASHIONPsihologieSlider

Hainele scumpe de „firmă” pot fi dăunătoare sănătății

Cercetătorii au identificat o nouă afecțiune psihologică care afectează unii purtători de produse de lux – sindromul impostorului în modă.

Sindromul impostorului este un pattern psihologic, prin care persoanele afectate își pun constant la îndoială reușitele și au o frică internă că vor fi descoperiți drept fraude. Pauline Rose Clance și Suzanne Imes au fost primele care au observat fenomenul impostorului, iar în 1978 au scris și un articol ca urmare a unui studiu pe 150 de femei. Inițial se credea că doar femeile sunt afectate, dar ulterior au apărut și studii mai complete care au dovedit că și bărbații au problema asta în aceeași măsură. Cu toate astea, faptul de a fi femeie / minoritate în tech poate contribui la amplificarea fenomenului impostorului, iar studiul Women in the Workplace din octombrie 2018 subliniază necesitatea stopării fenomenului de „only” (faptul de a fi singura femeie din echipă).

Concluzia era eronată din cauza bias-ului intern, au mers pe ce credeau în loc să investigheze mai departe. După ce a ieșit studiul, Pauline a fost contactată de diferiți bărbați care i-au mărturisit că au aceeași problemă, lucru care a determinat-o să sape ceva mai adânc. Sindromul impostorului este foarte predictibil și te blochează într-un ciclu infinit, cu care probabil și tu te-ai confruntat la un moment dat.

Revenind la sindromul nostru. Conceptul e foarte recent și e caracterizat de glamour, nesiguranță. Cele care suferă de acest sindrom al impostorului în modă (FIS) cumpără în mod repetat articole vrstimentare la modă, urmărind și in standard ridicat de calitate. Adică să fie de FIRMĂ. Este una dintre acele probleme care presupune că oamenii își doresc să fie suficient de bogați încât să le aibă. Cu excepția faptului că există unii care consideră că o geantă scumpă nu conferă automat o valoare de sine sporită. Desigur că nu. Ai nevoie și de încălțăminte. Hainele și accesoriile scumpe, departe de a te face să te simți mai bine cu tine, pot presupune un cost psihologic semnificativ.

High-fashion funcționează greșit pentru toți oamenii greșiți, din motive greșite. Consumatorii de lux experimentează adesea sentimente de „inautenticitate”, deoarece sentimentul de privilegiu al acestor articole este menit să te facă se te simți că nu le meriți.

Care sunt simptmele FIS? Ei bine, consumatorii se pot simți mai puțin încrezători decât ar fi dacă ar purta haine care nu sunt semnate de designer. S-a descoperit că și produsele de make-up și de îngrijire a pielii, dacă sunt scumpe, ar putea conduce la FIS.

ARTICOLE SIMILARE

Fotografie rară cu fiica lui Paul Walker. Primul selfie după 5 ani de la decesul actorului

Andreea Damian

Veste tristă despre Matthew Perry, după difuzarea episodului „Friends Reunion”

Andreea Damian

Florin Piersic a fost operat din nou de urgență. Ce au descoperit medicii

Andreea Damian

Revenirea modei anilor 80 readuce chica tunsă în scări în moda tunsorilor lui 2019

Dora Constantinovici

Adina Buzatu recomanda eleganta atemporala

realitatea

Marcia Cross, despre cancerul ei: „A fost unul dintre cele mai mari cadouri pe care le-am putut avea”

Andreea Damian

Scrie un comentariu