Retailerul H&M continuă prăbuşirea: închide definitiv opt magazine din Italia. Decizia face parte dintr-un proiect de durabilitate economică a locațiilor cu amănunta, potrivit unui purtător de cuvânt al companiei suedeze.
H&M urmează să închidă definitiv opt dintre magazinele sale din Italia, inclusiv două din capitala modei, Milano, întrucât merge înainte cu planurile care preced pandemia de Covid-19.
Izbucnirea pandemiei a forțat al doilea cel mai mare retailer de modă din lume să închidă temporar majoritatea magazinelor, să facă concedieri masive şi să renunţe la plata dividendelor, pentru prima dată de la listarea companiei suedeze, în 1974.
După șapte săptămâni de restricții – timp în care toate întreprinderile care nu sunt considerate esențiale au fost obligate să închidă, retailerii de îmbrăcăminte din Italia vor avea voie să se deschidă din nou pe 18 mai. Dar H&M le-a spus sindicatelor că două dintre cele mai mari magazine ale sale din Milano și unul din Bari nu se vor mai deschide niciodată.
Între august și noiembrie intenționează, de asemenea, să închidă permanent magazinele din orașele Udine, Vicenza, Bassano del Grappa, Gorizia și Grosseto din Toscana. Retailerul sudedez încearcă să „optimizeze portofoliul de magazine, să adauge noi servicii online și să ofere clienților cea mai bună experiență de cumpărături, prin diferite canale”.
În monedă locală, vânzările au scăzut cu 46% în martie, prima lună din trimestrul doi fiscal al H&M. Profitul înainte de taxe în perioada decembrie 2019 – februarie 2020 a urcat la 2,5 miliarde de coroane suedeze (250 milioane de dolari), de la 1,04 miliarde de coroane suedeze în urmă cu un an.
Analiştii se aşteptau la un profit de 1,47 miliarde de coroane suedeze. Pe fondul închiderii magazinelor, vânzările online au crescut cu 17% în martie, a anunţat compania suedeză. În ultima lună, acţiunile H&M au pierdut o treime din valoarea lor.
1 comentariu