După săptămâni în izolare, îmbrăcați lejer, ținuta de birou, călcatul și moda rapidă par ceva desprinse din altă lume. Unii dintre noi am înțeles că blugii sunt deja depășiți. Să nu mai vorbim de sutiene, care au fost printre primele articole de îmbrăcăminte abandonate în dulap. Dar nu au fost singurele „victime” – pantofii și paltoanele au devenit repede redundante după ce autoritățile ne-au spus să stăm acasă.
Pentru unii, obiceiurile de modă s-au schimbat de-a lungul timpului. Și acum, odată cu relaxarea măsurilor, devine clar modul în care sentimentul nostru de stil pandemic se poate traduce în viață în „noul normal”. Cei care au schimbat modul în care se îmbracă în timpul blocajului sunt, cu siguranță, angajații care au trebuie să respecte codurile vestimentare ale companiei. Puțini angajatori par să fi insistat pe acest lucru pentru lucrul la distanță.
Sfârșitul blugilor?
După ce femeile au petrecut săptămâni bune purtând colanți, pijamale, rochii de casă, este ușor de observat de ce și-au pierdut interesul pentru haine din materiale rigide, precum denimul. Faptul că blugii au fost cândva de nelipsit de pe multe dintre noi, acum se pare că-i vom uita în șifonier, cel puțin până va veni din nou frigul. De fapt, vânzările de blugi au scăzut, nu doar din cauza izolării, în parte datorită numeroaselor controverse ecologice asociate producției lor.
Noile reguli de beauty
Nu doar hainele noastre au suferit schimbări – mulți dintre noi au folosit timpul liber pentru a face schimbări în păr și în rutinele de machiaj. Există femei care au renunțat să-și mai vopsească părul și l-au lăsat grizonat. Altele au purtat un machiaj natural sau mai mult, au preferat să stea nemachiate.
Să stai acasă ca și cum ai ieși în oraș
Mulți oameni s-au îmbrăcat ca de ieșit pentru a rămâne acasă. Așa-numitul pansament cu dopamină – ideea că hainele colorate pot ajuta să lumineze zilele întunecate – s-a dovedit popular și în timpul blocării.
O schimbare în rutina de cumpărături
Pe termen lung, poate cea mai mare schimbare nu va fi ce vom purta, ci cum facem cumpărăturile. Moda este nocivă pentru planetă: industria este responsabilă pentru 10% din totalul emisiilor globale de dioxid de carbon în fiecare an. Prezentatorul de tendințe Li Edelkoort a numit această schimbare a obiceiurilor de cheltuieli drept „consum de carantină”, spunând că vom „învăța cum să fim fericiți doar cu o simplă rochie, redescoperind ținutele vechi pe care le deținem” – o experiență susținută de mulți în trecut.