Adesea petrecem ore întregi pregătindu-ne pentru o întâlnire de afaceri importantă, rezolvând toate problemele și perfecționându-ne discursurile. Dar prima impresie pe care o facem se întâmplă în primele 7 secunde. După aceea, poate fi dificil să schimbi imaginea stabilită, mai ales dacă este negativă.
Așadar, este foarte important să ții cont de diverse nuanțe atunci când alegi cu ce să te îmbraci înainte de o întâlnire importantă, fie că este vorba de un interviu sau de o conversație serioasă cu șeful.
Stil vestimentar
Potrivit psihologilor, dacă o echipă alege în mod independent un stil de îmbrăcăminte unificat, aceasta indică coeziunea echipei. Mai mult, majoritatea oamenilor fac asta inconștient, pur și simplu pentru că petrec mult timp împreună.
Același studiu a arătat că majoritatea șefilor au simpatie sinceră pentru subalternii care le copiază înfățișarea. Acest lucru se întâmplă deoarece oamenii gravitează în mod subconștient către cei care sunt similari cu ei și orice diferență este percepută ca o potențială amenințare. Deci, dacă șeful vine de obicei la birou în îmbrăcăminte sport, atunci o persoană într-o ținută similară are mai multe șanse să obțină postul sau promovarea.
Lucruri excesiv de scumpe
Îmbrăcămintea elegantă face o persoană să pară mai competentă în ochii celorlalți. Angajații bine îmbrăcați par mai inteligenți și mai disciplinați. În același timp, îmbrăcămintea scumpă îi poate face pe ceilalți colegi să fie precauți.
Cercetările au arătat că afișarea unei prosperități și a unui statut ridicat este percepută neintenționat ca un semn de laudă și indiferență față de echipă. Este puțin probabil ca această persoană să fie acceptată în echipă. Dacă vrei să te prezinți ca un jucător de echipă, este mai bine să te îmbraci modest.
Dezvăluirea hainelor
Îmbrăcămintea nu afectează doar modul în care ne percep ceilalți, ci și modul în care ne simțim despre noi înșine. Într-un experiment, oamenii au primit halate albe de laborator. Jumătate din grup i s-a spus că este o haină de doctor, iar cealaltă jumătate i s-a spus că este halatul unui artist. La îndeplinirea sarcinilor, primul grup a dat dovadă de o mai mare ingeniozitate decât al doilea.
Un studiu similar a demonstrat că fetele în costume de baie au rezultate mai proaste la testele de matematică decât cele îmbrăcate complet. Oamenii de știință au sugerat că participanții erau prea îngrijorați de modul în care alții și-au evaluat aspectul. Acest lucru i-a distras de la sarcina principală.
Culoarea hainelor
Experții în carieră sunt încrezători că alegerea culorii îmbrăcămintei poate afecta rezultatul unei întâlniri de afaceri. Un sfert dintre directorii companiei nu vor oferi un loc de muncă unei persoane care vine la un interviu într-o rochie sau costum portocaliu: această culoare este ferm asociată cu lipsa de profesionalism.
Și dacă o persoană dorește să obțină un loc de muncă legat de creativitate, este mai bine să nu poarte nimic albastru. Această culoare indică faptul că solicitantul ar putea fi puțin conservator.
Umbra
Tonul ținutei afectează și modul în care te percep alții. Nuanțele închise creează impresia unui muncitor puternic și profesionist. Sunt potrivite dacă solicitantul aplică pentru o poziție managerială sau dorește să sublinieze că deține controlul.
Tonurile ușoare și delicate indică faptul că ești o persoană blândă și prietenoasă, gata de negociere și lucru în echipă. Un contrast puternic în ținută, de exemplu, combinația de alb și negru, semnalează puterea și asertivitatea.
Modele
Ținutele strălucitoare și modelele neobișnuite atrag atenția, dar, ca urmare, angajatorul își va aminti hainele tale, nu de tine. În timpul unui interviu, este important să- ți demonstrezi propriile abilități, nu doar stilul tău. Prin urmare, profesioniștii recomandă să nu se poarte imprimeuri mari și culori exagerat de strălucitoare pentru prima întâlnire.
Starea de spirit ar trebui să se potrivească cu hainele
Când se pregătesc pentru un interviu sau o întâlnire de afaceri, mulți oameni pregătesc mai multe ținute din timp. Dar este mai bine să alegi hainele cu puțin timp înainte de un eveniment, astfel poți să-ți evaluezi propria dispoziție și să vezi cum te simți.
Dacă sunteți obosit și nu aveți chef, un costum bej pal nu vă va da încredere, ci, dimpotrivă, vă va sublinia starea de spirit sumbră. Ca urmare, există riscul de a nu trece interviul. Este mai bine să purtați o ținută mai strălucitoare și mai interesantă, care să vă înveselească, să vă inspire să obțineți lucruri grozave și să vă ajute să obțineți jobul.
Elemente luminoase
Ne place când o persoană este îmbrăcată conform așteptărilor noastre. Acest lucru ne ajută să le evaluăm mai repede. Un coleg care vine la o petrecere de aniversare a copiilor într-un costum din 3 piese sau vine la birou îmbrăcat în haine de plajă ridică imediat suspiciuni.
Dar oamenii percep acest lucru pozitiv dacă un element luminos și neașteptat însoțește un costum. Destul de ciudat, un profesor care își completează ținuta conservatoare cu pantofi sport roșii evocă mai mult respect și interes din partea publicului.
Culoarea roșie
În natură, culoarea roșie semnifică pericol. Poate de aceea bărbații care preferă îmbrăcămintea în această nuanță ridică suspiciuni în rândul celor din jur. Dacă un bărbat vine la o întâlnire purtând o cravată sau un pulover roșu, îl evaluăm subconștient ca pe un subiect agresiv care încearcă să ne domine. Prin urmare, atunci când vă pregătiți pentru negocieri sau pentru un interviu, este mai bine să evitați orice detalii roșii.
Îmbrăcăminte pe măsură
În timpul experimentului, participanții au fost rugați să evalueze bărbații necunoscuti pe baza succesului lor, a încrederii în sine și a nivelului de venit, doar privind fotografiile lor. Nu se vedeau fețele bărbaților, ci doar îmbrăcămintea. Fiecare cadru a fost afișat doar 5 secunde.
Domnii din fotografii erau îmbrăcați în ținute aproape identice, dar unele dintre hainele lor au fost achiziționate dintr-un magazin, în timp ce alții purtau haine croite pe măsură. Ca rezultat, aproape toți participanții la studiu au acordat evaluări mai mari bărbaților care poartă haine croite.
Stilul tău propriu
În mod ideal, îmbrăcămintea nu ar trebui să fie doar confortabilă și adecvată pentru ocazie, dar ar trebui să reflecte și individualitatea persoanei. Un studiu a arătat că mai mult de jumătate dintre femeile care purtau costume nepotrivite s-au simțit nefericite la locul de muncă. Pe de altă parte, dacă femeile au putut să aleagă cu ușurință ținutele de birou care se potrivesc cu gusturile lor personale, cariera lor în companie s-a îmbunătățit semnificativ.
A avea propriul stil vestimentar le arată celorlalți că nu alergi după ultimele tendințe de modă și că ai încredere în tine. Atunci când alegem un stil recunoscut pentru noi înșine și rămânem la el, alți oameni simt un sentiment de încredere din partea noastră.
Sursa: Tabu.RO