În China, imitațiile foarte convingătoare, fără logo-uri ale anumitor best-seller-uri de la mărci de lux sunt din ce în ce mai atrăgătoare pentru consumatori, în special pentru cei din generația Z.
Cunoscute sub numele de „pingti” în chineză, aceste produse revendică o calitate similară cu cea a marilor nume din sectorul luxului. Potrivit editorilor de la „Fashion Network”, aceste articole ar fi realizate cu materiale care provin de la aceiași furnizori ca anumite case importante.
Prețurile acestora, deși semnificativ mai mari decât cele contrafăcute ieftine, rămân foarte atractive, în special pentru tinerii cumpărători chinezi, care își pierd tot mai mult interesul pentru produsele de lux într-un context de încetinire economică.
O TENDINȚĂ DIN CE ÎN CE MAI POPULARĂ ÎN CHINA
Pe rețelele de socializare se înmulțesc videoclipurile cumpărătorilor care se laudă că au găsit articole care arată exact ca originalele. De la genți Hermès și Prada până la colanți de yoga Lululemon, cămăși Bottega Veneta, parfumuri de lux și chiar valize Samsonite, multe dintre cele mai bine vândute din marile case au fost copiate de anumite mărci chineze.
Deși lipsite de logo-uri, aceste produse se bucură de un succes din ce în ce mai mare pe platformele chinezești de comerț electronic. Conform datelor firmei de analiză Zhiyi Technology Co. din Hangzhou, unele case de lux franceze și italiene și-au văzut creșterea încetinită în China în ultimul timp, chiar dacă mărcile locale care le copiau produsele înregistrează o creștere exponențială.
Această nebunie pentru aceste falsuri reflectă schimbarea comportamentului consumatorilor chinezi. Ei se îndepărtează treptat de produsele de lux, care simbolizau anterior statutul social. Acesta este în special cazul chinezi generația Z, care caută mai mult piese de calitate echivalentă la un cost mai mic din cauza încetinirii economice a țării.
Sursa: Tabu.RO