Tabu
FASHION

Bloguri în haine vintage

Prin capitalele avangardiste ca Tokyo, Londra sau Pa­ris, vintage-ul este deja „un clasic“.
Anii ’90 și ve­­dete ca Deeta von Teese și Kate Moss au readus în atenție hainele vintage și second hand și au pro­clamat reintrarea acestora în actualitate. La noi, vedetele locale nu s-au înghesuit să-și eta­leze ținutele vintage, însă a făcut-o o gașcă de oa­meni foarte tineri, pentru care hainele înseamnă mai mult decât niște lucruri aruncate pe tine.

Nevoia de personalizare a vestimentației, de original și de creativitate și-a spus cuvântul, așa că ușor-ușor tot mai mulți au început să-și transforme pasiunea într-un mic și simpatic business. Prima dintre aceștia a fost Oana Crețu, proprietara magazinului on-line Vintage Boutique, o doamnă căsătorită, de 31 de ani, a cărei pasiune pentru hainele vintage a moștenit-o de la stră­bu­nica ei, o croitoreasă foarte bună.

„În copilărie, am răsfoit tean­curi de reviste franțuzești de modă din perioada 1940-1960. Primul produs vintage achiziționat (acum 6 ani din State) a fost o rochie de mireasă din anii ’50. „Când am primit-o, mi s-a părut cel mai frumos lucru pe care îl văzusem vreodată. Åži, de atunci, am început să cumpăr și să cumpăr.

Inițial, Oana nu s-a gândit că acest obicei se va transforma într-o afacere, dar pasiunea a pus stăpânire pe ea. Åži-a dat seama că nu se va mai putea opri din cumpărat, așa că singura soluție era să înceapă să vândă din lucrurile achiziționate, altfel ar fi riscat să nu mai aibă nici loc în casă, nici bani. Așa că și-a lansat un site pe care a scos la vânzare acele piese de care se putea „des­prinde”.

Acest site este un fel de garderobă virtuală în care ro­chii­le și accesoriile stau aliniate frumos, fiecare în cămăruța spe­cifică perioadei sale; pentru că Oana știe totul despre tipare, cro­ieli, cusături, materiale. Totul contează și totul vorbește des­pre rochia respectivă. Acum, după multă documentare, re­cu­noaște după ochi o ținută. Åžtie cărei perioade îi aparține o rochie și toată istoria care a însoțit-o. A ajuns până acolo încât observă greșelile vestimentare din filme: „Când văd rochii de la sfârșitul secolului al XVIII-lea cu fermoar la spate, mă apucă nervii.”

În categoria blogurilor pe care veți găsi mereu ceva minunat, se numără e-Vintage, un blog recent, dar deja celebru, care aparține Anei și Monicăi, două bune prietene și… mi­cu­ței Maia, fiica de 4 ani a Anei. La fel ca majoritatea celor im­plicați în astfel de mici afaceri, totul a pornit de la pasiunea lor pentru vintage și second hand.

„Pe vremea când era vorba doar de pasiune, ne-au picat în mână piese extrem de valoroase precum un plic Fendi, un portfard Oscar de la Renta, un portcard și un portofel Louis Vuitton, o geantă Valentino Garavani, o fustă Vivienne Westwood și câteva bijuterii vintage ex­trem de rare, printre care un colier Edouard Rambaud Pa­ris și o pereche de cercei Zoe Coste Paris (mult mai valoroase pe piețele de vintage din străinătate).

Ne-am dat seama că pe multe dintre ele nu le vom purta niciodată, fapt care ne-a determinat să începem mica noastră afacere. Cele două sunt implicate și în alte activități, de aceea timpul alocat blogului este, deocamdată, limitat. Cu toate acestea, blogul lor este unul dintre cele mai colorate și mai vizitate: „în 3 luni am reușit să depășim 2.500 de produse postate pe site și să ne formăm o clientelă deosebită, de la domnișoare eleve și studente, până la doamne cu cariere.

V4vintage este un blog cu ideologie. Timea și Oana, proprie­tarele acestuia, două apariții insolite în street fashionul bucu­reș­tean, cred că ideea de reciclare se poate ­aplica și hainelor. Sunt de părere că ceea ce s-a purtat la un moment dat, nu-și pierde niciodată cu adevărat valoarea, doar că există pe­ri­oa­de „nefavorabile” pentru anumite trenduri. Care dintre noi s-ar fi gândit că vom ajunge să iubim egării pe care-i purtam la sport?

Ei bine, acele haine, „neînțelese” la un moment dat, trebuie puse cu atenție la păstrare pentru că timpul lor se va întoarce cu siguranță, sau vândute unor oameni pentru care timpul nu contează. Timea și Oana organizează luna aceasta primul Vintage Fair din România, un eveniment absolut delicios, care îi va reuni pe toți proprietarii de site-uri și bloguri vin­tage, pe toți desig­ne­rii și creatorii de obiecte self made.

Umbreluța de dantelă, un blog cu un ușor iz baroc, aparține unor prietene din Iași care se cunosc din clasa a patra. „Suntem doi copii mari care cred în prințese, crinoline și acadele.

Considerăm moda ceva personal și încercăm prin intermediul blogului nostru să anihilăm ideea de trend. Hainele pe care le vindem nu au o poveste, au mai multe. Faptul că le vindem nu e atât o afacere, cât un mod de a-ți face noi prieteni. Banii care ies de pe blog se duc, ați ghicit!, pe haine – patologic, dar delicios”.

Intrând în categoria creatorilor self made, nu putem începe decât cu Pantofii Aiurea. Modelele jucăușe și foarte creative, cu mesaje îndrăznețe și foarte urbane, pantofii sunt o adevărată bucurie.

Cristina, deținătoarea proiectului Naive Designa lansat în primăvara acestui an, împreună cu două prietene bune, linia de pantofi adorabili Aiurea. „Proiectul «Aiuristic by Cristina Ivan» continuă cumva pa­siu­nea mea pentru lucrurile care ascund o poveste, care te ajută să îți definești personalitatea, ba mai mult, te completează. Fără prea multe dureri de cap, îți poți găsi în casa mea cu fason piesa favorită (fie că este o geantă recondiționată sau o rochie veche uitată în cel mai îndepărtat colț al dulapului).

Printre aceste pie­se vestimentare recondiționate se găsește, așteptând timid, în­ceputul unei alte vieți, o mie și una de alte lucrușoare «aiuristice» gata de a fi purtate.
Dacă vorbim de accesorii, blogul „Gențile Silviei” aparține unei domnișoare care a studiat arta la Londra și care s-a hotărât să-și dedice pasiunea și timpul genților, pălăriilor, cordoanelor, broșelor, acelor de pălării. Este foarte încrezătoare în ceea ce face și convinsă că munca, nopțile sacrificate și iubirea pentru tot ce este lucrat de mână, croit special pe dorințele specifice ale clienților pot reuși să-ți aducă acel câștig decent de care un creator are nevoie pentru a-și menține pasiunea și entuziasmul.

BURP este un brand de accesorii urbane de tipul „sweet’n’street“ creat de două prietene care s-au apucat de acest business „în scop terapeutic“. BURP a început în joacă – și tot astfel continuă. A fost și este o modalitate de a rămâne în legătură cu acel „inner child”. Personajele create de ele au întotdeauna o poveste, dar nu le plasează total în lumea ideală a imaginarului: „nu sunt în totali­tate drăgălașe, ci au mereu câte o problemă (sau mai multe).

OPINII

Jocul cu timpul
Cătălina Bolozan

Blogurile de vintage sunt o alternativă agreabilă la „scotoceala“ prin se­conduri. Eu, care am fost târâtă de mama la shopping în sh-uri de foarte mică, am o legătură de prietenie cu acestea; găsesc o adevărată plăcere în a-mi petrece două, trei ore, din când în când, „la scotoceală“. Mă rog, dacă aș fi total sinceră, ar trebui să vă spun că nu pot trece pe lângă un second hand fără să intru în el. Însă, pentru că în cartierele centrale acestea nu sunt prea bine primite, iar vintage boutique-uri nu există, îmi este din ce în ce mai greu să ajung acolo. Așa că, blogurile și site-urile de specialitate au devenit o alternativă la îndemână. Bineînțeles, plă­ce­rea desco­peririi nu este aceeași și norocos este cel care se mișcă cel mai repede, pentru că produsele se vând cu o repeziciune îmbucurătoare și enervantă de-o potrivă. Faptul că aceste bloguri există și că ele se în­mul­țesc precum­ ciupercile după ploaie nu mă deranjează deloc. E foarte bine că există ofertă, competiție și, astfel, calitate. N-aș vrea să picăm din nou în clișeul „toată lumea poartă vintage, nu-mi mai place.“ Pentru că vintage exact asta-ți oferă, libertatea de-a fi tu, fără pericolul de-a te confunda cu altul.

Vintage e foarte „neplictisitor“
Elsa Exarhu

Îmi place vintage pentru că e luxuriant. Poți să te exprimi cu umor și ai multă libertate. Vintage nu e o schemă, e un curent al imaginației prin care recuperezi prin culoare, formă, surpriză și uneori mult stil. Poți să alegi vintage și să arăți ca o sorcovă, sau casa ta să devină un fel de depozit isteric, sau dacă reușești să filtrezi bine, ajungi într-o zonă ori- ginală, care te exprimă frumos și îi poate bucura și pe ceilalți. Åži e importantă preocuparea pentru frumos și altfel, căutarea în care te angajezi și satisfacția de a fi găsit proiecția materială a imaginației tale. E formidabil că poți să faci acum shopping on-line pe site-uri.ro și să surfezi și pe bloguri românești vintage. Rezultatul înseamnă multă bucurie, culoare, forme și stiluri originale. Obiecte și soluții neașteptate, o decrispare delicioasă. Îmi place, de asemenea, că moda e tratată altfel: reapare și un fel de feminitate care se estompase, dar recâștigă acum mult teren prin tendința vintage: multe rochii, eșarfe, pălării, croiuri excentrice, culori rare și demente, broșe, dantele, etu-uri, accesorii ieșite din timp.
E o revenire spectaculoasă a unor mode, cu texturi și excentricități adorabile care contrazic produsele de serie. Prezența unui singur astfel de obiect poate colora lumea. Vintage e chic, plin de rafinamente și alegeri care te fac să înțelegi că jocul face frumusețea lumii.
E un joc cu multe idei năstrușnice, design curajos, istorie și sensibilitate
.

ARTICOLE SIMILARE

GRAFFITI POP ART in colectia Manish Arora / VIDEO de la Paris Fashion Week

realitatea

Back to school | Tendințele de modă de adoptat indiferent de vârstă

Andreea Damian

Shopping: pe talie

realitatea

Karmen Pedaru pozeaza pentru lookbook-ul Gucci 2011

realitatea

Incredibila ținută monocromatică a Rihannei la Super Bowl. A costat o avere!

Andreea Damian

TREND ALERT: Camasa barbateasca

realitatea

17 comentarii

Scrie un comentariu