Povestea începe în 1976, atunci când Hubert d’Ornano a creat brandul Sisley. La vremea respectivă, Europa nu era încă interesată de aromaterapie și de fitoterapie, pentru că la mare modă erau produsele sintetice. Ei bine, dl. D’Ornano este un vizionar și nici nu s-a clintit în decizia sa de a produce cosmetice pe bază de plante, fără conservanți și aditivi. Natura, spune el, reprezintă o inepuizabilă sursă de cercetare, pe pământ există aproximativ 80.000 de specii diferite de plante, iar viața omului depinde de ele pentru că îi asigură toate substanțele necesare pentru a respira, a se hrăni și a se vindeca.
Fitocosmetologia
Conceptul care stă la baza acestui brand este fitocosmetologia care înseamnă știința de a folosi extracte naturale din plante în produse de frumusețe. Sisley folosește doar partea cea mai bună din plantă pentru a crea cele mai performante produse de îngrijire cosmetică.
Se selectează doar cele mai bune exemplare din fiecare categorie de plante, se folosește cea mai eficientă parte din plantă pentru problema specifică, se alege regiunea sau țara de proveniență a plantelor în funcție de cât de bine se dezvoltă planta și, în final, recoltarea se face în momentul în care elementele active din plante sunt la apogeul eficienței. Fiecare etapă din procesul de producție este supravegheată de oameni dedicați. Culturile sunt 100% bio, și în fiecare moment există un om care caută o nouă plantă, care descoperă noi întrebuințări sau care supraveghează calitatea recoltelor.
Fără lac de unghii
Pentru familia D’Ornano nu contează nici timpul, nici banii. Numai după ce au fost făcute teste de eficacitate a produsului și acestea au fost dovedite de Laboratoarele Sisley, de un laborator independent, de testele pe voluntari, abia atunci produsul poate fi lansat pe piață. Am întrebat-o pe Elodie ce se întâmplă dacă după 10 ani de teste, ani care înseamnă cercetare, timp, bani, un produs nu a întrunit toate calitățile cerute.
Nimic. Nu iese pe piață și specialiștii încep să caute alte plante și alte asocieri care pot da naștere unui produs perfect. Din acest motiv, produsele Sisley au prețuri mari. Vorba bunicii, scump, da’ bun! În afară de lac de unghii, la Sisley poți găsi orice dorești, produse de îngrijire a tenului și corporală, produse de machiaj, parfum… Fără să mă gândesc prea mult, am întrebat de ce nu există lac de unghii. Foarte simplu, pentru că lacul conține compuși chimici, acetonă de exemplu, și acest lucru contravine conceptului fito care stă la baza filozofiei Sisley.
Ambalajul produselor Sisley este 100% natural, chiar și cerneala este naturală. Produsele nu conțin conservanți, uleiurile esențiale în proporție de 98% au rol de conservare. Se folosesc doar 11 uleiuri esențiale pentru toate produsele mărcii, iar plantele din care se extrag sunt foarte scumpe pentru că au calitatea cea mai apropiată de perfecțiune. De exemplu, 1 kg de ging-seng din Coreea de Sud costă între 12.000 și 23.000 de euro. Laboratorul se află în Franța, iar uleiurile esențiale se obțin printr-o metodă na-turală, folosită de generații, și anume distilarea.
De la vechile leacuri băbești la ambalaje sofisticate
Datorită interesului tot mai crescut pentru produse sănătoase, companiile de cosmetice și-au întors privirea spre vechile cărți de leacuri băbești care au fost date uitării odată cu apariția medicinii moderne și progreselor științei și tehnologiei. Pentru Clarins, brand franțuzesc prezent și pe piața din România, interesul pentru extractele naturale din plante nu a apărut odată cu trendul de ultimă oră.
De mai bine de 30 de ani, Institutele de Frumusețe Clarins au creat și dezvoltat produse care au la bază extracte na-turale din plante. „Căutăm plante care au fost folosite de generații de către oamenii obișnuiți, pentru diverse afecțiuni. Apoi le dovedim eficacitatea prin teste extrem de riguroase“, spune Jacques Courtin-Clarins, fondatorul companiei.
În 1987, în Germania, Thomas Haase a pus bazele unei mici companii care produce cosmetice 100% naturale Laverna. Numele a fost ales cu mare grijă, în latină laverna înseamnă „adevăr“. Folosesc doar plante, pe cât posibil din culturi organice certificate, nu conțin deloc parfum, coloranți și conservanți sintetici. Garantează compa-tibilitatea pielii din punct de vedere dermatologic, exclusiv prin teste pe voluntari, împreună cu specialiștii pielii și alergologi.