Daca ar fi sa ii demonstram influenta in lumea modei, lucrul ar fi cum nu se poate mai simplu. Cum altfel decat muza absoluta, poate fi descrisa o femeie, care printr-o serie de conjuncturi care mai de care mai dubioase dar si norocoase in acelasi timp, a ajuns sa fie atat mana dreapta a lui John Galliano, cat, mai tarziu, creierul din spatele colectiilor lui Karl Lagerfeld?
S-a intamplat asa: Amanda Grieve s-a nascut in Marea Britanie, fiica avocatului Allan Grieve. Spune ca a mostenit dragostea pentru haine de la mama ei, Anne; cea mai veche amintire pe care o are este cea a mamei ei sarutand-o de plecare, in timp ce purta o haina lunga de catifea. Amanda a studiat la Oxford, unde a facut o pasiune pentru Henry James, despre care voia sa isi scrie teza de doctorat. In schimb, s-a indragostit de aristocratul Francis Ormsby Gore, care a devenit sotul ei. Cand prietena ei, Sophie Hicks, i-a cerut ajutorul ca asistent la revista Harpers&Queen, Amanda a intrat in lumea modei fara sa vrea si fara sa stie ce avea sa urmeze.
A ajuns curand fashion editor si s-a implicat atat de mult in ceea ce facea incat a crezut de mai multe ori ca avea sa fie concediata pentru ca viziunile ei idilice asupra modei nu corespundeau laturii mai comerciale a modei. De aceea intalnirea cu John Galliano a fost cruciala. “El era raspunsul vizual la orice imi puteam imagina, facea show-uri care erau povesti si aventuri, am plecat cu el.” Galliano nu isi putea permite sa o plateasca prea mult, dar lucrurile s-au schimbat cand designerul s-a mutat la Givenchy. Colaborarea Amandei cu Galliano a incetat dupa divortul ei de lordul Harlech. Galliano negocia atunci venirea la Dior, iar Amanda nu isi mai avea locul acolo. Era momentul in care ea avea nevoie de independenta financiara mai mult decat orice.
Asa ca a plecat la Chanel. Lagerfeld o descrie ca pe “cealalta pereche de ochi” a lui, iar Harlech il asista pe designer in munca la cele 8 colectii anuale pentru Chanel, cele 4 pentru Fendi si alte 4 pentru Lagerfeld Gallery. Iar Kaiser Karl a vazut-o o singura data facand o greseala, cand a purtat o pereche de pantofi Manolo cu botul rotund si a fost nevoit sa ii spuna ca arata ca o secretara. Amanda Harlech isi asuma cu gratie rolul de muza a lumii modei, dar stie foarte bine ca domneste peste nisipuri miscatoare. De aceea a inceput sa scrie (a colaborat cu Lagerfeld, scriind textul pentru albumul Pallazo), o admira pe Joan Didion si nu ar deranja-o sa devina o scriitoare adevarata, candva.