Tabu
lifestyle

Anish Kapoor – o nouă colecţie de ceşti „illy Art Collection”

Anish Kapoor isi prezinta la Venetia prima sa lucrare avand ca tematica illy art collection. La evenimentele din cadrul celei de-a 54-a Editii a International Art Exhibition – la Biennale di Venezia artistul Anish Kapoor va prezenta si lucrarea sa „Ascension”.

illy sustine participarea Club Electro Putere Craiova la Bienala de Arta de la Venetia

Bucuresti, 24 mai 2011 – La inceput a fost o ceasca de cafea din portelan alb, conceputa pentru illy de Matteo Thun in anul 1992. Mai tarziu aceasta a devenit suprafata asupra careia  s-au exprimat peste 70 de artisti din peisajul international al artei contemporane, dand forma si culoare proiectului. Illy Art Collection reprezinta serii de obiecte de arta mici, numerotate si semnate una cate una, avand puterea de a face din simplul act de a bea un espresso illy o experienta extraordinara care implica atat simturile, cat si mintea.

In acest an noua ceasca de colectie a fost realizata de Anish Kapoor si va fi prezentata la Venetia pe 31 mai.

Goliciunea ca metafora a creatiei primeste un rol crucial in fiecare lucrare a acestui artist, fiind deasemenea principala caracteristica a colectiei create.

Angela Vettese o descrie: “Privind in interiorul unei gauri poate insemna perceperea fie a profunzimii  pure, fie a unei  suprafete inselatoare, ca si cand gaura nu a fi acolo. De asemenea, lumina reflecta ceea ce este in jur, dar scoate in evidenta si  negrul pur. Anish Kapoor a facut din limitele noastre senzoriale temelia  operei sale, si le-a considerat nu numai ca date fiziologice si psihologice, ci si ca metafore ale modului nostru de a percepe viata.

Artistul s-a jucat cu ceasca de cafea illy: el a schimbat radical rolul uneia din partile sale componente prin folosirea, in pozitie rasturnata, a acesteia. Farfuria platinata, cu o mica gaura in centrul sau, este plasata peste ceasca de platina, dand impresia de lumina difuza. In acelasi timp, pozitionarea farfuriei, cat si reflexiile stralucitoare fac foarte dificila misiunea de evaluare a dimensiunii cestii.

In acest fel, aceasta ceasca de cafea – ca toate lucrarile lui Kapoor de altfel – face trecerea de la arta la viata si sintetizeaza, intr-o singura forma, un numar de stari de spirit apasatoare, cum ar fi: indoiala, ambivalenta si greselile, dar si unele sentimente care exprima fericirea, cum ar fi: misterul, surpriza si dorinta de a intelege ce vedem, intelegerea sinelui.’’

Urmand traditia editiilor Bienalei venetiene din 1997, 2003, 2005, 2007 si 2009, illycaffe reinnoieste astfel colaborarea si este sponsor la editia din acest an: ILLUMInazioni – ILLUMInations, al carei curator este Bice Curiger.

Cu ocazia celei de-a 54-a editii a Expozitiei Internationale de Arta – la Bienniale di Venezia – Anish Kapoor va prezenta in cadrul  unor evenimente colaterale opera sa „Ascension” in Basilica di San Giorgio Maggiore. Organizata de Arte Continua  si curata de Lorenzo Fiaschi, proiectul a fost facut posibil de Galleria Continua si illycaffe, in colaborare cu Fundatia Giorgio Cini si  Abbazia di San Giorgio Maggiore.

Noua ceasca de cafea proiectata de Anish Kapoor va fi vanduta in Italia incepand cu  luna iunie in unele baruri illy atent selectate si pe site-ul e-shop illy.com. Incepand cu luna septembrie, noua colectie de cesti va fi disponibila si in Romania prin intermediul site-ului www.caffeshop.ro.

illy Art Collection include in editie limitata si o versiune a cestii de cafea dedicata evenimentului „Ascension”.

Acest proiect illy Art Collection a fost realizat si cu sprijinul GALLERIA CONTINUA, San Gimignano / Beijing / Le Moulin si Bodum Group.

Colectia illy Art Collection de cesti de cafea concepute de catre artisti contemporani si creat de catre compania din Trieste din 1992 este una dintre expresiile cele mai frumoase si cele mai tangibile ale stransei legaturi dintre illycaffe si arta contemporana. Unii dintre cei mai renumiti si apreciati artisti internationali au transformat astfel un obiect de zi cu zi, ceasca de cafea – in acest caz reinventata de arhitectul si designerul Matteo Thun – intr-un must-have si obiect de cult: Michelangelo Pistoletto si Marina Abramovic, Jeff Koons si Bob Rauschenberg, James Rosenquist si Julian Schnabel sunt doar cativa dintre maestrii remarcabili care au contribuit la acest proiect.

illy pastreaza mereu o stransa colaborare cu artistii care au creat, pana in prezent, peste saizeci de colectii de cesti, interactionand cu multi dintre acestia in proiecte artistice si culturale. Colectiile illy Art Collection in editii limitate si numerotate  sunt vandute in intreaga lume in baruri, cafenele precum si in alte puncte de vanzare in care  produsele illy sunt disponibile. Ele pot fi achizitionate atat de pe site-ul www.illy.com cat si de pe site-ul www.caffeshop.ro. Odata ce acestea nu mai sunt disponibile in stoc, nu mai sunt reproduse.

Illy sprijina in 2011, pe langa alte proiecte si participarea centrului pentru Cultură Contemporană Club Electro Putere în cadrul Bienalei de la Veneţia. Romanian Cultural Resolution-documentary, ai carui autori sunt  Adrian Bojenoiu si Alexandru Niculescu este prezentat la Noua Galerie din cadrul Institutului Roman de Cultura si Cercetare Umanistica, Palazzo Correr – Campo Santa Fosca, Cannaregio 2214, 30121-Venetia. Expozitia poate fi vizitata in perioada 4 iunie – 27 noiembrie 2011.

Proiectul Romanian Cultural Resolution – documentary consta in transferarea activitatii Centrului pentru Cultura Contemporana Club Electro Putere in cadrul Bienalei de la Venetia. RCR – documentary are ca scop cercetarea contextului artistic contemporan din Romania, urmarind solutiile si tendintele pe care artele vizuale le-au dezvoltat in ultimii ani, facand sa se vorbeasca atat despre o renaatere si o reformare a discursului artistic contemporan, cat si despre un intreg ansamblu de probleme sau situatii care ilustreaza precaritatea conditiei artistului in contextul local si nuantarea celui global in fata ideii de spectacol si mercantilism.

Cafeaua reprezinta o oportunitate pentru oameni sa se intalneasca, sa comunice, sa fie inspirati. In afara de a fi un moment de relaxare, cafeaua este o sansa de a lua o pauza si a gandi. Pentru a-si urmari scopul, illycaffe sprijina de aproape 20 de ani in mod activ raspandirea artei contemporane, prin sustinerea artistilor si expozitiilor internationale.

Cu sediul in Trieste Italia illycaffe produce si comercializeaza un amestec unic de cafea espresso sub un singur brand lider in calitate. Peste 6 milioane de cesti de cafea espresso illy sunt savurate in fiecare zi. illy este vanduta in peste 140 de tari din intreaga lume si este disponibila in mai mult de 50.000 dintre cele mai bune restaurante si cafenele din lume.

Espressamente illy, lantul de baruri de cafea in stil italian este prezent in 30 de tari si cuprinde peste 230 de magazine.

Cu scopul de a raspandi cultura cafelei, illy a fondat Università del Caffè, centrul de excelenta, oferind pregatire teoretica si practica pentru tot ceea ce tine de cafea: pentru cultivatorii de cafea, personalul cafenelelor si entuziasti. La un nivel global illycaffe are peste 796 de persoane angajate si are o cifra de afaceri consolidata de aproximativ 283,4 milioane €. (rezultate din anul 2009).

Illy cumpara cafeaua verde direct de la cultivatorii de cafea Arabica de cea mai buna  calitate datorita parteneriatelor bazate pe crearea de valoare reciproca. illycaffe are colaborari de lunga durata cu cei mai buni cultivatori de cafea – in Brazilia, America Centrala, India si Africa – furnizandu-le know – how –ul si tehnologia necesara si oferind preturi mai mari decat cele ale pietei.

Despre PRO BRANDS
Infiintata in 2003 si operationala din iulie 2004, PRO BRANDS Distribution a reusit pe o perioada scurta de timp sa dezvolte o afacere de succes in domeniul cafelei si a altor produse complementare. Astazi, compania poate oferi o solutie completa: cafea, echipamente pentru prepararea cafelei, ceai si pudra de ciocolata, atat pentru segmentul Ho.Re.Ca, cat si pentru segmentele Office si Home. Succesul companiei se datoreaza brandurilor premium din portofoliu precum illy, Dammann, Monbana.

Pentru mai multe informatii:
www.illy.com
Noemi Revnic
[email protected]
0722 636 603

ARTICOLE SIMILARE

Megan Fox vrea să știe de ce o urăsc femeile

realitatea

O noua BOALA la Hollywood: TANOREXIA!

Catanga a pierdut “telefonul porno”! “Aveam poze intime in el!”

Dani Otil, dispus sa fie privit cand face sex cu Mihaela Radulescu!

De ce-l votez pe Dragos Bucurenci la Dansez pentru tine

realitatea

Antonia, goală pe Facebook. Le-a arătat fanilor mai mult decât sperau

1 comentariu

Scrie un comentariu