Este vorba despre „evaluarea hainelor pe care le deții deja, poartă-le din nou și din nou, cât mai des”, spune redactorul șef al revistei Vogue.
Anna Wintour a cerut consumatorilor să fie mai atenți la obiceiurile de cumpărături pentru a promova sustenabilitatea la modă. În timp ce vorbea pentru Reuters, redactorul-șef american Vogue a explicat că, în opinia ei, este mai avantajos pentru cumpărători să aibă grijă mai mare de hainele lor și să le transmită celorlalți, mai degrabă decât să scape de ele după o perioadă scurtă de timp.
Săptămâna trecută, Condé Nast, unde Wintour este director artistic, a devenit prima companie de media care a aderat la Carta ONU pentru industria de modă în promovarea unor acțiuni împotriva schimbărilor climatice. Patricia Espinosa, secretar executiv al schimbărilor climatice ONU, a salutat această mișcare, afirmând că implicarea lui Condé Nast va fi „foarte valoroasă pentru a disemina informații despre eforturile de durabilitate și realizările industriei modei, precum și pentru a informa lumea despre necesitatea unei extinderi și mai accelerate a unei acțiune climatice”. În cadrul angajamentului său, Condé Nast va încuraja consumatorii să refolosească hainele, să sprijine moda durabilă și utilizarea de materiale de pionierat, a declarat ONU.
Prada a semnat recent un acord de durabilitate de cinci ani în valoare de 50 de milioane EUR cu compania de servicii financiare Crédit Agricole Group. Acordul, care se pare că este primul de acest gen din industria modei de lux, permite casei de modă italiene să își modifice ratele dobânzilor anual, în funcție dacă atinge sau nu anumite obiective ecologice.
În cadrul interviului cu Reuters, Wintour a vorbit și despre modul în care moda s-a dezvoltat în ceea ce privește diversitatea și incluziunea, spunând că, în opinia ei, industria a „întârziat puțin”.