Machiajul a devenit noul atu al bărbaţilor din Coreea de Sud pentru a avea succes în carieră. Cho Won-hyuk, un student de 24 de ani, aplică puţin fond de ten pe frunte, nas, bărbie şi pomeţi şi un creion negru pentru a-şi accentua sprâncenele, înainte de a merge la serviciu.
“Având o faţă curată, îngrijită, te face să pari mai sofisticat şi creează imaginea că te poţi descurca bine. “ , a declarat Cho pentru Associated Press. “Aspectul contează, aşa că atunci când port machiaj la diferite ocazii, mă face mai încrezător.”
Deşi trăieşte într-o societate conservatoare, dominată de bărbaţi, Cho nu este singurul care foloseşte machiaj. Dimpotrivă, el foloseşte chiar puţin, unii bărbaţi obişnuind să-şi aplice şi ruj. Recent, Coreea de Sud a devenit “capitala” machiajului masculin din lume, unde sud-coreeni au cheltuit în total, numai în 2011, circa 495,5 milioane de dolari pe produse de îngrijire personală, iar în acest an se estimează câ se va depăşi suma de 885 de milioane de dolari, conform Associated Press. Fiind o ţară cu 19 milioane de bărbaţi, Coreea de Sud a devenit şi cea mai mare piaţă de cosmetice pentru bărbaţi.
Această tendinţă a prins amploare în ultimii ani şi din cauza competiţiei acerbe dintre bărbaţi pe piaţa de muncă, pentru promovare şi pentru atragerea unei partenere într-o societate în care aspectul este o adevărată putere.
Această metamorfoză a bărbatului a început la sfârşitul anilor ’90, când au apărut benzile desenate japoneze, unde bărbaţii aveau un aspect efeminat. Iar în 2002 a foar încurajată şi de fotbalistul Ahn Jung-hwan, care avea un aspect efeminat şi care era admirat de foarte multe femei, determinând astfel mulţi bărbaţi să arate la fel şi reuşind chiar să se îmbogătească din vânzarea de cosmetice pentru bărbaţi.
Foto credit: FreeDigitalPhotos.net