Dacă mai credeți că mașina puternică este exponent al eleganței în deplasările urbane înseamnă că ați pierdut trend-ul. Grija pentru mediu este ultima tendință de lifestyle – star-urile hollywoodiene preferă să sosească la gala Oscar în mașini hibrid. Mijlocul de transport urban în care ecologia și ergonomia se întâlnesc perfect este bicicleta. Cu lunga tradiție în Olanda, preferată și ușor accesibilă pentru închiriere în marile capitale Europene, bicicleta pune în valoare ținuta corpului și atitudinea eco a utilizatorului.
În secolul al XIX-lea Pierre Lallement a inventat velocipedul, un fel de strămoș al bicicletei, cu trei roți, o bancă și pedale. Străbunicul bicicletei moderne este drezina, introdusă în Paris de baronul german von Drais; ea nu avea pedale, propulsia se făcea prin împingerea cu picioarele pe pământ.
Adaptarea pedalelor la drezină a dus la apariția și dezvoltarea bicicletei moderne. Era rezervată domnilor, din cauza poziției de manevrare, considerate masculine. Bicicletele au evoluat, la fel și moravurile. Ele s-au adaptat ergono-mic, iar societatea s-a adaptat prezenței femeilor active. Bicicletele de damă și-au făcut apariția după Primul Război Mondial.
Olanda este recunoscută pentru fabricarea celor mai elegante biciclete. Familia regală Olandeză a ales o marcă cu tradiție (Batavus) ca unic furnizor al casei. Există și biciclete haute-couture, făcute pe măsură. Prețul începe de la 8.000 EUR. Celebrități cum ar fi Lindsay Lohan, George Clooney, Brad Pitt, Angelina Jolie, Naomi Watts și chiar Arnold zis The Governator sunt cunoscuți pentru folosirea bicicletei, nu ca hobby ci ca mijloc de transport.
Adaptarea Bucureștiului la traficul de biciclete a început timid, însă dacă va fi de succes, ne va aduce un spor de eleganță și rafinament urban. Urmăriți proiectul TUB.