Marca italiană de lux Bottega Veneta a lansat încălțămintea din trestie de zahăr și cafea, complet biodegradabilă. Ghetele cu talpă groasă sunt o combinație între saboți și cizme. Există variante atât pentru femei, cât și pentru bărbați. Noul model de încălțăminte biodegradabilă a fost prezentat în cadrul show-ului de modă Toamnă/Iarnă 2020 de la Milano Fashion Week.
„Cauciucul este obținut din molecule naturale, inclusiv cele derivate din trestia de zahăr și cafea”, a declarat un reprezentant al brandului. „Aceasta înseamnă că se vor biodegrada în decurs de un an, odată amplasate în subteran, sau într-un mediu controlat, în condiții specifice de iuminare și umiditate, alături de prezența microorganismelor.”
După ce a devenit primul brand de lux care a primit un certificat LEED (Leadership in Energy and Environmental Design – Leadership in Energie si Design de Mediu), aceasta este cea mai recentă mișcare către sustenabilitate pentru Bottega Veneta, care mult timp a lansat articole din piele.
Brandurile de lux Gucci, Prada și Burberry au renunțat deja la piele, nu doar din cauza cruzimii împotriva animalelor, ci și din cauza impactului asupra mediului. Pielea necesită creșterea în masă a animalelor, ceea ce duce la emisii de gaze cu efect de seră, defrișare și consum rapid de resurse naturale finite. De asemenea, implică poluarea chimică creată în procesul de tratare a pielii.
Grupul Kering, care deține Bottega Veneta, precum și Gucci și Balenciaga, a introdus deja procesele de tratare a pielii fără metale pentru aproximativ 24% din produsele sale, pentru a preveni contaminarea potențială a apei. Aceasta face parte dintr-o mișcare de sustenabilitate, care a presat grupul să își reducă amprenta de carbon.
Deși această ultimă colecție a directorului creativ Daniel Lee încă mai conține articole din piele, inclusiv cizme, această inovație în încălțămintea biodegradabilă sugerează că Bottega Veneta începe să folosească resurse alternative.