Fetele Chanel au defilat marțea trecută în fața efemerului Grand Palais din Paris. Sublimând cu know-how și nonșalanță aspectul primei balerine.
Colecția pleacă de la un detaliu practic. Butonul. Dar să ne oprim la această noțiune de detaliu ar însemna să reducem acest obiect mic la o funcție foarte reductivă. Alternativ un ornament, un accesoriu de lux, un suport artistic, butonul nu este atât de banal. Mai mult, de câțiva ani încoace, o grămadă de versiuni de brand și vintage sunt puse în centrul atenției, pe TikTok și Instagram, de către fanii modei care îi rezervă un loc special pe coliere, cardigane și chiar jachete upcycled.
Făcând din buton punctul de plecare al colecției ei haute couture de primăvară-vară 2024, directorul artistic Virginie Viard ne reamintește că este un recipient al know-how-ului în bijuterii sau orfevrărie. Și chiar și aici o sursă de inspirație pentru un decor de prezentare de modă haute couture. La Grand Palais Éphémère, pista este circulară, încoronată cu un buton gigant care iese din tavan pentru a anunța parada. Un spațiu sobru și monumental proiectat de rapperul american Kendrick Lamar, regizorul Dave Free și coregraful Mike Carson, răspunzând filmului The Button care însoțește scenografia, și în care actrița americană (și ambasadorul Chanel) Margaret Qualley joacă rolul principal. Și Anna Mouglalis și Naomi Campbell își fac apariția.
Dansul corpului
Pe acest podium acoperit cu un covor de culoarea nisipului, găsim silueta Parisiennei, această fată cu părul curgător, coafată într-un maxi-nod pe care Virginie Viard o duce în lumea baletului. Ea preia trăsăturile unei dansatoare care iese de pe scenă, în timp ce își amintește lumea prin transparență, tul, maiouri și colanți albi. „Dansul, mă gândesc adesea la asta, este o temă importantă la Chanel”, explică directorul artistic. Casa este aproape de instituțiile sale, coregrafi, dansatori, creăm costume pentru balet. Am încercat să adun puterea și finețea trupurilor și a hainelor într-o colecție foarte ușoară, din tul, volane, pliuri și dantelă.”
Exercițiu de styling
Modelele exprimă know-how-ul Chanel și ne amintesc că haute couture este un exercițiu de stil care aparține doar Parisului și câtorva case de modă. Toate acestea, cu o anumită simplitate. Modelele poartă jachete lungi din tweed brodate cu buzunare din tul, pantaloni transparenți, guler într-o paletă de alb și roz pudrat. Nasturii cu bijuterii lucrează pentru a transcende o cămașă brodată, pentru a pune în valoare o haină gri sidefat și pentru a da lumină unei jachete lungi, negre, cu mâneci evazate. Virginie Viard s-a gândit la această colecție haute couture ca fiind „afirmarea unui corp triumfător” purtat de butonul de fir roșu, care este și un simbol al emancipării.
Sursa: Tabu.RO