Iubitorii de bere extra-super-specială vor trebui să călătorească însă în continuare la mănăstirea St Sixtus pentru a-și ridica pachetele.
A fost descrisă ca fiind cea mai căutată bere din lume. Doar peste 5000 de butoaie sunt preparate anual de către cei 19 călugări de la mănăstirea St Sixtus din Westvleteren, Flandra, și băutorii tentați să guste cea mai întunecată băutură din topul clasamentului mondial trebuiau să călătorească personal pentru primi cele maxim două cutii pe care au voie să le cumpere.
Dar chiar și călugării trebuie să țină pasul cu vremurile. Pentru a rămâne cu un pas înaintea celor care doresc să vândă bere cumpărată de la ei la prețuri exorbitante, abația a anunțat că intră pe piața digitală. Astfel a fost creat un site pe care clienții își pot rezerva cele două cutii, cu prioritate acordată clienților recenți și noi. Clienții vor fi însă nevoiți să se prezinte în fața magazinului abației din regiunea flamandă pentru a-și ridica băutura, dar vor evita să mai utilizeze o linie telefonică care, în vremurile de vârf, ajungea la aproximativ 85.000 de apelanți pe oră.
Fratele Manu van Hecke, abatetul mănăstirii St Sixtus, a declarat că este hotărât să asigure menținerea controlului produselor mănăstirii după un incident recent în care sticlele cu bere au fost găsite spre vânzare într-un supermarket olandez. El a spus: “Noul sistem de vânzări răspunde nevoilor multor entuziaști Westvleteren. Ne-am gândit mult și a fost greu să ajungem la o alternativă bună și prietenoasă cu clienții. Vânzările de bere călugărească vor rămâne exclusiv destinate clienților privați. Magazinul online este, prin urmare, accesibil numai consumatorilor, nu cumpărătorilor profesioniști. Dorim să oferim cât mai multor persoane posibilitatea de a achiziționa Trappist Westvleteren la prețul corect. Oricine nu respectă regulile va fi refuzat.” O cutie de 24 de sticle de la Westvleteren 12, foarte apreciată, costă 45 EUR direct la abație.
Clienții vor trebui să-și creeze profil și informațiile vor cuprinde data nașterii, adresa, numărul de telefon mobil, adresa de e-mail și numărul de înmatriculare al mașinii.
Anul trecut, călugării din St. Sixtus, care au primit prima lor licență de bere semnată de regele Leopold I în 1839, și-au exprimat dezamăgirea atunci când s-a descoperit că lanțul de supermarketuri Jan Linders, fără permisiunea abației și fără ca aceasta să fie informată a vândut berea renumită la un preț aproximativ de cinci ori mai mare decât prețul călugărilor.