Ceea ce a început ca meme este acum o mișcare internațională de reîmpădurire. Când vloggerul Jimmy Donaldson – alias MrBeast – se apropia de 20 de milioane de abonați pe YouTube, în luna mai, un fan i-a sugerat să planteze tot atâția copaci pentru a sărbători momentul. „Petiția pentru MrBeast să planteze 20 de milioane de copaci pentru 20 de milioane de abonați speciali”, a scris un utilizator Reddit.
Donaldson a acceptat provocarea și a căutat soluții pentru a o îndeplini. Tânărul de 21 de ani a luat legătura cu Mark Rober, un fost inginer NASA și actual YouTuber, care a încercat o colaborare cu o firmă care plantează copaci cu ajutorul dronelor, și cu Reed Duchscher, managerul său. Rober s-a gândit să ceară ajutorul Arbor Day Foundation, una dintre cele mai mari ONG-uri din Statele Unite care are ca scop plantarea și întreținerea copacilor. Fundația este, la rândul ei, în mijlocul unei alte provocări: și-au propus ca, până în 2022, să planteze 100 de milioane de copaci. Cinci luni mai târziu, parteneriatul cunoscut sub numele de #TeamTrees, a căpătat notorietate. Arbor Day Foundation își va folosi rețeaua de parteneriat internațional pentru a planta 20 de milioane de copaci într-un an.
Fiecare dolar donat – peste 8 milioane de dolari de la lansarea oficială de vineri, inclusiv o contribuție de 1 milion de dolari de la Elon Musk – finanțează plantarea unui copac în întreaga lume, proces facilitat de Arbor Day Foundation ca parte a programului său de reîmpădurire. „Lucrăm cu parteneri de pe tot globul și încercăm să aliniem fondurile respective la proiecte care chiar au nevoie de ajutor”, a declarat pentru Business Insider vicepreședintele Arbor Day Foundation, Woody Nelson.
Colectarea de fonduri va continua până în luna decembrie, primul copac urmând a fi plantat în ianuarie, începând cu zone care au climat mai cald precum Florida și Texas, și continuând cu celelalte continente, cu excepția Antarcticii. Ultimii copaci vor fi plantați în decembrie 2022. Probabil nu toți copacii vor supraviețui, dar Arbor Day Foundation prevede o rată a mortalității de doar 3%. De când a fost lansată campania, de pe 25 octombrie, s-au strâns până acum peste 8 milioane de dolari, care vor merge în totalitate către Arbor Day Foundation.