Autoritatea financiară din SUA a deschis o anchetă pentru a investiga dacă reclamatul card de credit de la Apple a oferit limite de credit diferite pentru bărbați și femei.
Investigația a început în urma unor acuzații inclusiv din partea cofondatorului Apple, Steve Wozniak – care pretinde că algoritmii folosiți pentru a stabili limitele ar putea fi în mod intenționat mai neprietenoși în cazul femeilor. Departamentul de servicii financiare (DFS) din New York a luat legătura cu Goldman Sachs, care administrează Apple Card. Orice discriminare, intenționată sau nu, „încalcă legea New York”, a spus DFS.
Agenția de știri Bloomberg a raportat că antreprenorul din domeniul tehnologiei, David Heinemeier Hansson s-a plâns că Apple Card i-ar fi acordat o limită de credit de 20 de ori mai mare decât cea pe care a obținut-o soția sa. Într-o postare pe Twitter, domnul Hansson a spus că diferența a fost nedreaptă pentru soția sa care avea un scor de creditare mai bun. Ulterior, Wozniak, care a fondat Apple împreună cu Steve Jobs, a declarat că același lucru s-a întâmplat și în cazul lui și al soției sale, în ciuda faptului că nu au conturi bancare separate.
Băncile și alți creditori folosesc din ce în ce mai mult tehnologia algoritmilor pentru a reduce costurile și a stimula cererile de împrumuturi. Din păcate mai nou și algoritmii, nu doar oamenii, pot discrimina. Gigantul american din domeniul sănătății, UnitedHealth Group, este cercetat în legătură cu acuzații privind un algoritm care ar favoriza pacienții în funcție de culoarea pielii.
Hansson a spus că: “Apple Card este un program sexist.” El a mai spus că de îndată ce a semnalat problema, limita de credit a soției sale a fost mărită. DFS a declarat că “va desfășura o anchetă pentru a stabili dacă legea din New York a fost încălcată și pentru a se asigura că toți consumatorii sunt tratați în egală măsură indiferent de sex.”
Producătorul de iPhone comercializează Apple Card pe site-ul său web drept un „nou tip de carte de credit, creat de Apple, nu de o bancă”.