Probabil cea mai populară păpușă din lume, Barbie transcende tărâmul jucăriilor tale tipice cu care te jucai în copilărie. De la seria de filme animate care definește copilăria lui Mattel până la melodia de succes a lui Aqua, pletele blonde delicioase și garderoba roz a lui Barbie au îmbrăcat fiecare colț al culturii pop de zeci de ani. Deloc surprinzător, o estetică cu totul nouă, realizată în imaginea figurinei iconice, circulă în lumea modei online și pe piste încă de anul trecut: Barbiecore.
Odată cu foarte așteptatul film „Barbie” al Gretei Gerwig, care a ajuns deja în cinematografe, Barbiecore a reapărut în popularitate, eclipsând durata de viață tipică a unui microtrend trecător sau a unui mod scurt pe internet. Dar, pe lângă lansarea iminentă a filmului, stiliștii și influencerii deopotrivă atribuie domnia extinsă a lui Barbiecore temelor de nostalgie și, nu întâmplător, motto-ului atemporal al lui Barbie: „Poți fi orice”.
Ce este Barbiecore?
Din punct de vedere vizual, simbolul tendinței modei Barbiecore este nimeni altul decât culoarea roz. Fie că este o nuanță moale, de trandafir praf sau o nuanță fucsia vibrantă, variații sale în siluete feminine, seturi asortate, accesorii din belșug, ornamente uimitoare și modele jucăușe și cochete.
„Pentru mine Barbiecore înseamnă să mă distrez cu imprimeuri, texturi, accesorii, să nu-mi fie frică de un aspect monocromatic și culori strălucitoare”, descrie stilistul Maher Jridi, care o stilizează frecvent pe Nicki Minaj, o Barbie din zilele noastre.
Dar stilul feminin, fără scuze, al lui Barbiecore evocă, de asemenea, un element crucial de împuternicire și autenticitate atunci când vine vorba de a te exprima prin îmbrăcăminte.
De unde a venit Barbiecore?
Explozia de detalii roz și strălucitoare de la Barbiecore oglindește direct renașterea stilului Y2K care a luat cu asalt moda în ultimii ani. Gândiți-vă la Paris Hilton în anul 2006, care colindă cluburile de noapte într-un top de petrecere roz, Elle Woods sosind la Harvard în costumul ei cu pantaloni din piele roz sau infama Regina George din „Mean Girls”, „defilând” pe holurile liceului, lăudându-se cu o fustă roz și un top asortat.
Tendințele modei folosesc adesea nostalgia pentru anumite decenii, cum ar fi primele timpuri, pentru a emoționa o dorință colectivă pentru trecut, poate „vremuri mai simple”. Ca un pendul, „tendințele modei sunt ciclice”, spune Jridi. Și se pare că direcția în care s-a întors moda în 2023 este către liniștea tinerească a Barbiecore – o reacție la evenimentele internaționale supărătoare din ultimii ani.
„Evenimentele recente precum pandemia, carantinele, criza socială și economică au avut un impact uriaș asupra populației”, continuă Jridi, „și simt că acum oamenii vor să iasă din acea fază întunecată și să se distreze cu aspectul lor, să se îmbrace mai mult, să poarte culori mai vibrante și să meargă puțin mai departe cu accesoriile și alegerile lor de frumusețe”.
Sursa: Tabu.RO