Anul acesta, angajamentul politic al mărcilor a fost remarcat mai mult ca niciodată odată cu apropierea alegerilor din SUA din 2020. A fost angajament politic real sau Votingwashing?
În 2017, cu ocazia primei sale prezentări pariziene sub conducerea directorului artistic Demna Gvasalia, Balenciaga a fost inspirată de logo-ul campaniei lui Bernie Sanders, pe atunci candidat la Senat. Sprijinul electoral sau pur și simplu o coincidență, acest „împrumut” politizat provocase la acea vreme senzație pe scena modei.
Alegeri SUA 2020: când moda este angajată
Pe măsură ce se apropiau alegerile din SUA, acest fenomen de modă implicat politic a devenit obișnuință: Ralph Lauren, Levi’s, Gabriela Hearst, Thom Browne, Joseph Altuzarra, Louis Vuitton, Patagonia au folosit sloganuri politice și îndemnuri la vot în colecțiile de modă.
În 2020, moda cheamă la vot
Cel mai recent apel la modă și politic până în prezent? Patagonia, cunoscută pentru angajamentul său față de mediu, își exprimă sincer opiniile politice pe etichetele hainelor sale: „Vote The Assholes”, în timp ce majoritatea mărcilor rămân mai discrete.
În ceea ce privește partidele politice pe care le susțin, dovezile pentru a solicita voturi în masă (și, prin urmare, pentru a aduna mai multe voturi împotriva actualului președinte Donald Trump) sunt fără echivoc.
Moda și politica în 2020: angajament real sau tendință de marketing?
Dacă în anii precedenți, mărcile erau destul de reticente în a vorbi despre politică, se pare că și-au schimbat radical poziția cu privire la acest subiect. Dar, în cele din urmă, chemarea la vot pentru casele de lux și pentru multe mărci la modă este rezultatul unei tendințe emblematice din 2020 pe care industria modei o urmează fericite sau a unui angajament politic real? Este o întrebare care nu și-a găsit un răspuns clar.