Clubhouse este noua rețea de socializare despre care vorbește toată lumea. Spre deosebire de celelalte platforme, bazate pe partajarea de fotografii și videoclipuri, această aplicație se referă la voce.
Accesibil doar prin invitație pentru moment, tot ce aveți nevoie este un prieten care este deja membru care să spere să se alăture rețelei sociale: după ce ați primit invitația, trebuie doar să vă completați înregistrarea și să așteptați ca sistemul să vă adauge. În foarte puțin timp, Clubhouse a devenit o platformă populară pentru vedetele din întreaga lume – designerul Virgil Abloh este unul dintre primii care și-au făcut cont. Dar ce este mai exact Clubhouse? Poate supraviețui o rețea socială fără imagini?
Clubhouse se descrie ca o „rețea socială bazată pe voce – în care oamenii din întreaga lume se reunesc pentru a vorbi, asculta și învăța unii de la alții în timp real”. Utilizatorii pot merge la camere de chat publice și private și pot discuta între ei, pot partaja muzică sau chiar asculta discursul unei vedete sau a unei personalități publice.
Nimic nu este înregistrat, deși unii utilizatori înregistrează conversațiile. Dacă primiți o invitație, Clubhouse vă solicită să vă înregistrați cu numele și prenumele reale pentru a avea acces la agenda telefonică. Fiecare profil corespunde unui număr de telefon și nu unei adrese de e-mail. Apoi puteți alege dintr-o listă lungă de interese și puteți vedea cine dintre contactele voastre are și un profil, potrivit The Guardian. După ce urmăriți câțiva utilizatori, aplicația vă va oferi „camere”.
„Scopul nostru a fost să creăm o experiență socială mai umană – unde în loc să postați fotografii, vă puteți întâlni cu alții și să discutați”, au scris fondatorii Clubhouse, Paul Davison și Rohan Seth, pe blogul lor. „Motivul nostru a fost să creăm o aplicație care să ofere acel sentiment pozitiv de a fi deschis pentru ceva benefic, pentru că acolo ai legat prietenii, ai întâlnit oameni noi și ai învățat ceva. Printre subiectele discutate, puteți găsi: „Evenimentele muzicale care vor avea loc în 2021”, „Urmpriți aceste seriale TV subestimate” sau chiar „Caut un fizician care să mă facă să înțeleg Big Bang-ul”.
Aplicația valorează un miliard de dolari
Unele camere au mai puțin de 10 participanți, în timp ce altele au mii. De asemenea, camerele pot fi programate să înceapă la o anumită oră. Aplicația este încă în versiune beta privată și fiecare utilizator are două invitații pentru a permite oamenilor să intre. Fondatorii Clubhouse intenționează să facă aplicația accesibilă pentru toată lumea în 2021 și „lucrează din greu pentru a face Clubhouse să crească cât de repede pot”.
Clubhouse a fost lansat în martie 2020 de Paul Davidson şi Rohan Seth, doi antreprenori din Silicon Valley. În mai 2020, platforma avea 1.500 de utilizatori şi valora aproximativ 100 de milioane de dolari. Clubhouse a devenit unul dintre cele mai populare startup-uri americane şi a creat un val de agitaţie în rândul investitorilor din Statele Unite. Platforma avea două milioane de utilizatori pe 1 februarie şi este evaluată acum la un miliard de dolari.