Cântăreți, politicieni, influenceri, toți ne inspiră cu ținutele lor iconice și, de asemenea, dictează tendințele. Top 10 dintre cele mai căutate personalități feminine de pe internet și care ne influențează în mod deosebit dorințele de modă și cumpărăturile online.
Sunt renumite în întreaga lume și au un cuvânt de spus. Fie că sunt politicieni, cântărețe, designeri sau chiar influenceri, ele au învățat, de asemenea, că moda poate fi un mijloc puternic de comunicare, făcând declarații puternice cu anumite ținute.
Platforma globală de cercetare Stylight, cu 120 de milioane de utilizatori anuali, dedicată produselor de modă, frumusețe și decor, a întocmit un clasament al acestor personalități prin compararea aparițiile lor publice (și, prin urmare, a ținutelor lor) cu cercetări de modă pe web în ultimele 12 luni.
Kamala Harris
Vicepreședintele Statelor Unite se află în fruntea listei Stylight, cu aproximativ 7,1 milioane de căutări globale medii pe Google în ultimele 12 luni. Fiind prima femeie vicepreședinte al Statelor Unite, Kamala Harris este o figură inspiratoare pentru femeile din întreaga lume. A apărut pe coperta revistelor, inclusiv de modă, confirmându-și astfel rolul de icoană a emancipării feminine. Stilul său se reflectă în pantofii și adidașii săi despre care se vorbește atât de mult. Stylight înregistrat, în luna ianuarie, o creștere cu 30,73% a clicurilor pe Converse! Dar și o creștere de 48,90% pentru hainele albe.
Meghan Markle
Cu 4,3 milioane de căutări lunare pe Google, Meghan Markle ajunge pe poziția a doua. Cu un titlu regal sau nu, adorată sau urâtă, ea rămâne una dintre cele mai influente femei de pe planetă și fiecare dintre aparițiile sale este examinată până în cele mai mici detalii. În timpul participării sale, pe 22 ianuarie 2021, la un eveniment virtual Spotify, frumoasa ducesă a purtat o rochie cu imprimeu de la Oscar de la Renta. În 24 de ore de la apariție, Stylight a reușit să observe o creștere a traficului pe marca Oscar de la Renta pe platformele sale internaționale: + 198% din clicuri, adică de aproape 3 ori mai mult decât de obicei.
Greta Thunberg
Cu peste 2,6 milioane de căutări pe Google, activista Greta Thunberg ocupă locul al treilea pe podium. Dacă nu o putem califica pe Greta drept influențator de modă, este foarte interesant de observat că haina ei galbenă a devenit în anul 2020 un adevărat simbol pentru activiștii ecologici. Purtată de sute de activiști la mitingurile din întreaga lume, Stylight a înregistrat o creștere de peste 1.000% a clicurilor pentru haina galbenă în ultimul an, comparativ cu 2019.
Rihanna
Rihanna s-a impus încă de la începutul anilor 2000 ca o icoană a modei, antreprenor, producător și actriță. Ea a devenit o figură proeminentă în cultura pop, de la apariția ei în blockbusterul Ocean’s 8 până la succesele sale de top. Și-a lăsat amprenta în lumea modei, colaborând cu branduri precum Puma, Dior și Manolo Blahnik. În 2018, ea a lansat marca de lenjerie Savage X Fenty. Prezentarea ei de modă din 2 octombrie 2020, cu vedete precum Lizzo, Cara Delevingne și Paris Hilton a creat literalmente un buzz, deoarece Stylight a văzut o creștere de 71% a clicurilor pe marca Savage X Fenty.
Regina Elisabeta a II-a
Desigur, într-un stil diferit, dar cu 1,6 milioane de căutări pe Google în ultimele 12 luni, o găsim pe Regina Elisabeta a II-a. Deși este adesea criticată pentru austeritatea și respectarea strictă a regulilor, regina Marii Britanii a fost, fără îndoială, capabilă, ca femeie, să se adapteze la o lume în schimbare fără a-și pierde vreodată autoritatea. Chiar și în vremuri de incertitudine și disperare, poporul englez nu a încetat niciodată să o privească ca pe un punct de referință și reprezentare. În timpul discursului adresat națiunii la începutul carantine, de anul trecut, ea a apărut într-o rochie verde, un simbol al speranței. În numai 24 de ore, Stylight a înregistrat o ușoară creștere cu 14% a clicurilor pe îmbrăcămintea verde.
Jill Biden
Cu 756.000 de căutări lunare, Jill Biden ajunge pe poziția a 6-a. Prima Doamnă a Statelor Unite dorește să lase o amprentă puternică în noul ei rol, precum Michelle Obama. Și începe cu stilul ei: aceasta se traduce printr-o creștere de peste 1.000% pentru marca de haine Markwe pe care a purtat-o în săptămâna de inaugurare, comparativ cu săptămâna precedentă. Stylight a reușit, de asemenea, să observe o creștere de 24% a clicurilor pe marca Oscar de la Renta în 24 de ore după apariția sa publică pe 8 noiembrie 2020.
Chiara Ferragni
Pe poziția a 7-a și cu 456.000 de căutări pe lună, o găsim pe italianca Chiara Ferragni. În calitate de influencer, Chiara are un impact puternic asupra cumpărăturilor de modă online: la 24 de ore de la anunțarea celei de-a doua sarcini pe rețelele sociale, aunde a purtat o rochie galbenă Giambattista Valli, clicurile pe această rochie au crescut cu 83%. De asemenea, a dorit întotdeauna să sublinieze că egalitatea de gen și toleranța sunt principii care trebuie cultivate și perpetuate în timp. De la decizia de a le da copiilor două nume de familie, deoarece numele de familie al mamei este la fel de valabil ca cel al tatălui, până la a fi purtătorul de cuvânt pentru respectarea regulilor în timpul pandemiei, Chiara Ferragni surprinde și rămâne adesea o sursă de inspirație. Inclusiv în stil.
Shonda Rhimes
Shonda Rhimes este nimeni alta decât producătoarea celor mai de succes seriale care au fascinat întreaga lume: Grey’s Anatomy, Scandal și Bridgerton. Cunoscută pentru atenția acordată costumelor, Shonda Rhimes a revoluționat tendințele modei din 2021 prin învierea unei mode total neașteptate: Regency Core. De la lansarea serialului Bridgerton pe Netflix în decembrie 2020, am văzut într-adevăr revenirea tendințelor stilului vintage, cum ar fi rochia de epocă, colierele (+ 63% clicuri), broșe (+ 13% clicuri) sau chiar bentițe ornamentate (+ 44% clicuri).
Alexandria Ocasio-Cortez
Nu este o surpriză faptul că congresmana Alexandria Ocasio-Cortez (cunoscută și sub numele de AOC) se află pe această listă. Ca tânără politiciană latino, ea a fost o voce puternică pentru feminism, reforma imigrației, minorități și cauze LGBTQ, printre altele. Ea a stârnit multe discuții media cu stilul ei destul de popular, evitând codul vestimentar tipic al politicianului și optând în schimb pentru buze roșii îndrăznețe și cerceii rotunzi în omagiu pentru rădăcinile ei din Queens și Bronx. A existat o creștere de 18% a interesului pentru rujul ei.
Maria Grazia Chiuri
De când Maria Grazia Chiuri a preluat casa Dior, marca a crescut exponențial. Într-adevăr, pe Stylight, interesul utilizatorilor a crescut cu 863% în ultimii 3 ani pentru marca Dior. Designerul nu numai că a relansat unele dintre modelele iconice ale casei făcându-le mai actuale, cum ar fi geanta Saddle , dar a reușit, de asemenea, să facă din etichetă o adevărată emblemă a emancipării femeilor. Cum să uităm declarația „Ar trebui să fim cu toții feministe” de pe tricouri sau panoul expus în timpul spectacolului haute couture primăvară-vară 2020 „Ce se întâmplă dacă femeile ar conduce lumea?”? Gândurile ei se concentrează întotdeauna asupra femeilor și emancipării lor.