Clientela de la Chambers’n Charm caută de obicei mai mult decât confort. Atunci când își planifică șederea, caută hoteluri care sunt semnificativ diferite de înfățișarea și atmosfera din lanțurile hoteliere și vor să fie plăcut surprinși de ce găsesc la destinație. Boutique hotelurile au fost inventate la începutul anilor ’80. Mai exact, primele două boutique hoteluri din lume și-au deschis porțile pentru public în 1981 – The Blakes Hotel în South Kensington, Londra (decorat de celebra stilistă Anouska Hempel) și Bedford în Union Square, San Francisco.
În 1984, Ian Schrager își deschide primul boutique hotel în Murray Hill în New York City: the Morgans Hotel, decorat de stilistul francez Andrée Putnam. La Brașov, totul a început când proprietara, Ruxandra Popa, a descoperit un boutique hotel pe când răsfoia o revistă de decorațiuni interioare. Îndrăgostită de idee, nu mai rămânea decât să găsească locația și echipa potrivită pentru a pune în practică ambițiosul plan, acela de a construi primul boutique hotel din România.
Iată cum o livadă pe drumul către Poiana Brașov a fost aleasă să găzduiască o vilă cochetă, cu o priveliște absolut extraordinară către Tâmpa și orașul Brașov, cu 9 camere spațioase, fiecare decorată după o altă temă. Echipa de designeri, Andreea Vasilescu și Amalia Sălcianu, s-a ocupat de decorarea Chambers’n Charm, reușind să obțină pentru fiecare din cele 9 camere un ambient special, cu elemente din diferite zone.
Camera Provence, cu dușumea, paturi de fier, grinzi de lemn vopsite în alb, culori deschise, pereți de culoarea vaniliei, mobilă pictată făcută la comandă, este gata să primească clienții romantici, îndrăgostiți de decorul rustic și șarmul franțuzesc. Camera Gold are un decor eclectic, foarte glamour, ce amintește de anii ’60. Un tapet cu dungi îi dă un caracter inconfundabil, foarte new yorkez, cu contraste puternice de negru și auriu, dar are și câteva accente de mobilier baroc, două fotolii mari și vechi ce au fost restaurate și reinterpretate.
Camerele 3 și 4, o cameră dublă și o cameră single ce pot comunica printr-o ușă, transformându-se astfel într-un apartament, au fost decorate cu aceeași temă – design scandinav, ce se subscrie totuși eclectismului ce domină toate încăperile. Mobilierul de culoare albă se confundă cu pardoseala din rășină epoxidică de aceeași culoare, accentele fiind realizate cu ajutorul pieilor și a celor două capete de pat săsești, găsite într-o șură și restaurate. Camera Baldachin îmbină, de asemenea, elemente clasice cu elemente moderne, însăși baldachinul este interpretat.
Un element interesant este bazinul îngropat în mijlocul camerei. În camera Romantică se găsesc câteva piese antique – paturile de alamă și mobilierul Thonet. Restul mobilierului a fost executat pe comandă pentru a se potrivi cu piesele originale. Tapetul cu desen floral în culori calde, ușor patinat și pardoseala de lemn ce scârțâie creează într-adevăr un decor romantic. În baie, picioarele unei mașini vechi de cusut susțin acum lavoarul.
Camera Roșie este somptuoasă și elaborată, cu catifea roșie și mobilier Kartell, iar camera Baroc are un design neobaroc, luxos, în care negru și argintiu predomină. Ultima cameră a fost lăsată la alegerea designerilor, care au ales un decor exotic, de inspirație marocană, neobișnuit cu atât mai mult cu cât se află la Poiana Brașov, ce reușește însă să te transpună într-o altă lume.
Un decor cu totul special, realizat autentic până la cel mai mic detaliu, cu țesături și corpuri de iluminat originale, aduse din Maroc. Bazinul îngropat este înconjurat de geamuri înalte având astfel vedere 180 de grade asupra munților. M-a impresionat extrem de plăcut atenția pentru detaliu, de la design la servicii, proprietara verificând zilnic ce se servește la micul dejun și dacă toate camerele sunt impecabile. Åži dacă toate acestea nu ne-ar fi fost de ajuns pentru a reveni, recepționerul Alex a reușit să ne facă șederea cu adevărat memorabilă.