Nu există parfum mai faimos în lume, nici o sticlă mai identificabilă: N°5 este încă în ton cu vremurile la 100 de ani de la crearea sa. Atât de mult încât casa Chanel lansează în această toamnă noi produse în ediție limitată, toate inspirate de N°5.
De ce Chanel N°5 este încă cel mai faimos parfum, la 100 de ani de la crearea sa?
În 1920, când a creat primul ei parfum, designerul a apelat la Ernest Beaux, un parfumier din Grasse, și a comandat „un parfum de femeie cu parfum de femeie”. Parfumierul inventează 24 de formule, sub conducerea Gabriellei Chanel care petrece multe zile alături de el, pentru a sugera cutare sau cutare ingredient, cutare sau cutare combinație.
La momentul testelor, Chanel stabilește că este atras de al 5 -lea, și își va păstra doar numele de cod. Formula, un amestec fără precedent de molecule sintetice (aldehide) radical opuse soliflorelor, mari succese ale vremii, se remarcă din tot ce există. Ea nu știe încă, dar Gabrielle Chanel tocmai a introdus în era parfumeriei moderne cu primul parfum „artificial”, cu o senzație abstractă, alcătuit din optzeci de ingrediente naturale și sintetice, printre care neroli, ylang-ylang, trandafir, lemn de santal sau iasomie… La fel ca în couture, designerul împinge la maximum simțul detaliilor și excelența și solicită cele mai prețioase materii prime. „Care este cel mai scump ingredient? L-a întrebat pe Ernest Beaux. Adăuga mai multe!”
„O femeie care nu folosește parfum nu are viitor”
Gabrielle „Coco” Chanel
În ceea ce privește sticla, Chanel are standuri la doi poli opuși de bijuterie baroce din al XX – lea secol. Pentru N°5, pariază pe o sticlă dezlipită și geometrică, aproape sobrietate farmaceutică, într-un pahar subțire ca hârtia. Doar trei ani mai târziu, silueta sa va fi modulată astfel încât să semene cu cea pe care o cunoaștem astăzi, foarte puțin schimbată de atunci. Marginile sunt teșite în 1924 (ceea ce minimizează riscul de rupere), iar dopul capătă o formă octogonală tăiată sub formă de smarald.
În cele din urmă, N°5 reunește totul de la început: compoziția revoluționară, excelența materiilor prime și simplitatea sticlei și devine direct alegoria olfactivă a modei rafinate, practice și de înțeles Chanel. O atitudine diferită chiar și în distribuția sa, deoarece N°5 este primul parfum de lux care a fost lansat în serie mare. Apărut mai întâi în buticuri pariziene, apoi în Deauville, Biarritz și Cannes, parfumul amețitor a devenit rapid un mare succes în rândul clienților. Chanel și-a unit apoi forțele cu Pierre și Paul Wertheimerîn fruntea lui Bourjois, care a propulsat parfumul în întreaga lume. De atunci, nebunia pentru N°5 nu s-a epuizat niciodată: astăzi, o sticlă se vinde la fiecare 5 secunde în întreaga lume.
5 noi interpretări hiper moderne de (re)descoperit N°5
Acesta este adevăratul punct forte al N°5: a rămâne în ton cu vremurile prin produse din ce în ce mai inovatoare, inspirate de formula originală. După succesul Factory 5, o colecție de artă pop marcată cu sigiliul N°5 în primăvara anului trecut, casa lansează o nouă colecție de Crăciun care sărbătorește parfumul. Iată 5 idei pentru a-i răsfăța pe fanii N°5, sau pentru a-l face să descopere parfumul.
Colecția Holiday 2021 N°5, 100 de ani de celebritate
Pentru cea de-a 100-a aniversare, N°5 intervine printre produsele de machiaj cult ale casei și se găsește gravat pe fardurile de pleoape „4 Ombres”, sau în relief pe coperta „Rouge Allure”. De asemenea, se găsește într-o notă de aur pe eticheta Eau de Parfum, amplasată într-o cutie de pastă de hârtie biodegradabilă.
5 versiuni ale N°5
Astăzi există cinci variante ale N°5, ale căror formule sunt direct inspirate de original. Suficient pentru a modula intensitatea trezirii sale în funcție de efectul dorit, sau de diferitele momente ale zilei. Originalul, bineînțeles, parfumul din 1921, dar și două versiuni mai ușoare: una aerisit („Eau Première”, 2008), celălalt mai revigorant („N°5 L’Eau”, 2016), și încă două pline: „Eau de Toilette” (1924) și „Eau de Parfum” (1986 ).
O cutie frumoasă de cărți
Pauline Dreyfus semnează nu una, ci două cărți frumoase adunate într-o cutie dedicată în întregime nr. 5. Prima descrie tot ce trebuie să știți despre crearea și geneza ei. Al doilea, ascensiunea sa și modul în care s-a impus ca o icoană olfactivă de-a lungul timpului. Oportunitatea de a descoperi toate secretele mitului, arhive inedite, campanii publicitare cult și vedete care și-au împrumutat fața la N°5, de la Catherine Deneuve la Marion Cotillard prin Nicole Kidman.
O versiune de lux a Chanel 5
2 + 0 + 2 + 1 = 5. 2021 este cu siguranță anul N°5, iar Chanel își imaginează o sticlă dinc ristal Baccarat cu 2021 ml de parfum, cea mai mare sticlă de N°5 oferită vreodată de marcă.
Colecția de bijuterii
Este prima dată când frumusețea și bijuteriile se întâlnesc la Chanel. Pentru aniversarea a 100 de ani, bijutierii experți ai casei sunt inspirați de N°5 în toate fațetele sale. Numărul norocos al lui Coco se transformă într-un pandantiv care depășește o cascadă de pietre prețioase, cercei transformabili și interferează subtil cu un inel din aur alb de 18 karate și cu diamante strălucitoare.