Nu cred că există vreo femeie pasionată de modă care să nu fi auzit de ‘the little black dress’. De fiecare dată când vedem ‘mica rochie neagră’ ne vine în minte imaginea unei femei: păr brunet, ochi mari căprui și gene lungi, care savurează micul dejun la Tiffany’s.
Audrey Hepburn, celebra actriță și style icon este femeia din spatele popularizării extraordinare a rochiei negre. În urma rolului său în filmul Breakfast at Tiffany’s în 1963, fiecare fashionista a visat la o ‘little black dress‘ pe care să o aibă în garderobă.
Cel care a creat rochia purtată de Hepburn este nimeni altul decât Hubert de Givenchy, stilistul personal al actriței, croitorul sau și înainte de toate, un adevărat prieten. Nu a fost pentru prima dată când Givenchy a creat ceva special și unic pentru Audrey, însă a fost prima dată când această imagine a rămas impregnată în ochii tuturor, creând o nouă tendință care să rămână actuală până și 50 de ani mai târziu.
Mai mult, cine ar fi crezut că această piesă unică va ajunge să ajute copiii din India? Rochia purtată de Audrey Hepburn în Breakfast at Tiffany’s a fost vândută la o licitație de caritate pentru cea mai mare sumă plătită vreodată pentru o rochie, 467.200 de lire sterline, în 2006, banii mergând către asociația caritabilă City of Joy Aida, care ajută copiii neprivilegiati din India.
‘Little Black Dress’ a fost, de-a lungul anilor, cea mai des reinventata piesă vestimentară din istorie, luând diverse forme, lungimi și siluete. Singurele condiții pe care trebuie să le îndeplinească trebuie să fie următoarele: să fie scurtă, neagră și să fie piesa care te scoate din încurcătură atunci când nu știi ce să îmbraci.
Originea ‘micii rochii negre’ vine însă din 1926, când Gabrielle “Coco” Chanel a publicat în Vogue America o poză cu o rochie scurtă, simplă, cu o croială dreaptă și decorată cu câteva linii diagonale. Vogue a numit-o atunci “Chanel’s Ford”, pentru că era accesibilă oricărei femei, din orice clasă socială (Wikipedia).
Text: Ioana Bora
2 comentarii