Tendintețele alimentare în 2019 nu s-au schimbat cu mult față de cele de anul trecut. Bucătarii marilor restaurante urmăresc și în 2019 folosirea tuturor părților unei plante. E păcat să faci ripisă de mâncare, în condițiile în care aproape 3 tone ajung anual la gunoi.
Consumatorul va vedea în farfuria sa preparate gătite cu tulpini de sfeclă roșie, cotoare de morcovi, frunze de conopidă și flori de castravete. Un mare distribuitor de legume din Marea Britanie spune că florile de castraveți sunt perfecte în salate și ca garnitură pentru sushi. Potrivit The Telegraph, există fermieri care cresc plantele de castraveți doar pentru flori.
Foarte multe plante sunt comestibile, dar de obicei le curățăm și arucăm restul – frunze, coajă, cotor. Spre exemplu, conopida. „Am început să facem o campanie de recoltare a întregii conopide. Restaurantele folosesc la gătit și frunzele care înconjoară conopida (…) Le poți găti ca pe leguminoase, ori în tigaie, ori la aburi, pentru a fi transformate în piure”, a explicat specialistul Vernon Mascarenhas.
Meniul unui restaurant prestigios din Regat include deserturi care au în conținut coajă de păstârnac, care este dulce. După ce e trecută prin făină de orez, e prăjită și apoi rostogolită prin zahăr și scorțișoară. Iar frunzele de sfeclă roșie pot fi un ingredient delicios pe bruschette.
În 2019, consumatorii explorează arome mai îndrăznețe și experiențe multisenzoriale despre alimente. Se pune accentul pe livrarea senzorială sporită, adesea combinată cu un element neașteptat. Sănătatea și recursul ecologic vor constitui, de asemenea, priorități pentru consumatori, anul acesta.
Innova Market Insight prezice că 2019 va fi anul „consumatorului aventuros”, acela în funcție de care se vor regla și celelalte tendințe alimentare.
- Regatul vegetal în expansiune: Piața alimentelor vegetale nu va prezenta semne de încetinire.
- Alternative pentru toți: Pe măsură ce mai mulți consumatori acordă atenție sănătății și sustenabilității, alimentele și ingredientele alternative vor fi pe creștere.
- Apelul verde: Industria alimentară se va angaja din ce în ce mai mult să răspundă așteptărilor clienților în legătură cu durabilitatea.
- Mâncare pentru mine – posibilitatea de personalizare.
- Noi fibre.
- Mă simt bine: creșterea preocupării pentru sănătate și wellness.
- Conectat la farfurie: plăcerea de a mânca.