Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului a transmis, marţi seară, precizări ca urmare a situaţiei generate de suspendarea tuturor zborurilor de către compania Blue Air. Instituţia a transmis date cu privire la drepturile călătorilor.
Călătorii care au achiziţionat direct bilete de la Blue Air îşi pot recupera banii şi compensaţiile aferente în baza Regulamentului European nr. 261/2004 de stabilire a normelor comune privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, informează Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului.
De asemenea, acesta precizează că turiştii care au luat pachete de vacanţă de la agenţiile de turism trebuie să ia legătura cu acestea, deoarece, în baza OG nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, precum şi pentru modificarea unor acte normative, agenţia de turism este responsabilă pentru executarea pachetului şi să ofere servicii alternative.
Compania aeriană Blue Air a anunțat marți că va suspenda toate zborurile din România, până luni, 12 septembrie, din cauza faptului că toate conturile i-au fost blocate.