Colapsul a trei mari institutii financiare americane, in septembrie 2008, a agravat criza economica din SUA, declansata anterior de caderea pietei creditelor si a pietei imobiliare. Specialistii nu au intarziat sa aprecieze in ce masura efectele falimentului Lehman Brothers, preluarii Merrill Lynch de catre Bank of America si restructurarilor AIG (American International Group) pot fi resimtite si in industria de publicitate.
Efectele pe termen scurt ale crizei nu sunt de natura sa afecteze nivelul global al investitiilor in publicitate. Insitutiile financiare nu aloca procente mari publicitatii traditionale, directionand mai multe fonduri in sponsorizari. Donna Speciale, actionar Publicis MediaVest USA, considera ca frictiunile de pe Wall-Street pot afecta sensibil alte activitati de marketing, in special competitiile sportive si evenimentele sponsorizate.
Intr-un comunicat de presa al Zenith Optimedia, previziunile pentru anii 2009 si 2010 marcheaza diminuarea bugetelor de publicitate doar in anumite zone geografice: America de Nord, Europa de Vest si Japonia, in timp ce in economiile aflate in curs de dezvoltare se inregistreaza o situatie inversa; in zona Asia-Pacific, Europa Centrala si de Est, America Latina si Orientul Mijlociu se preconizeaza o majorare a costurilor de promovare, context in care s-ar echilibra balanta si per ansamblu industria de publicitate nu ar avea foarte mult de suferit.
Citeste integral acest articol pe iqads.ro