1. În primul rând, înainte de a semna contractul de angajare, după interviu și primele discuții, cere fișa postului. Ca să nu ai surprize apoi că va trebui să faci lucruri pe care nu le-ai agreat de la început.
2. În prima zi de lucru fii zâmbitoare și ia o atitudine pozitivă. Îmbracă-te cu un outfit care îți poartă noroc de obicei (și asta fără superstiții), în care te simți bine de fiecare dată, care te reprezintă. Nu șoca din prima. De exemplu, dacă adori pantalonii scurți, un Tshirt și balerini și așa obișnuiai să mergi îmbrăcată în zilele toride la vechiul job, îți recomand să amâni această apariție, cel puțin în prima lună la noul serviciu, până când apuci să te familiarizezi cu noii colegi.
3. Cumpără fursecuri pentru cafeaua de dimineață. E un gest simplu și de bon ton. Pentru ,,a good start’’.
4. Fă cunoștință cu colegii de departament și chiar dacă nu ai reușit să le reții numele tuturor, încearcă să le notezi în agendă. Primele zile sunt oricum mai solicitante, mai ales că va trebui să cunoști oameni noi, să începi să lucrezi ,,pe bune’’ și este destul de extenuant. Fii calmă și pozitivă, nu uita, este foarte important.
5. În cazul în care te lovești de mici răutăți sau priviri ,,ucigătoare’’, nu dispera. Nu toată lumea trebuie să te iubească. Ești la serviciu, nu în cercul tău de prieteni. Nu face tu eforturi ca să te înțelegi cu toată lumea. Trebuie să-ți faci job-ul bine, asta este cel mai important.
6. Nu pune la suflet lucruri care te afectează pe moment. Imaginează-ți că ești într-un film, o comedie sau un music hall. O să vezi că e chiar fun.
7. Nu încerca să te remarci prin a rămâne foarte mult peste program. Nici să pleci la oră fixă. Până la urmă contează calitatea, și nu cantitatea. Åži mai ales finalitatea unui proiect bun.
8. În general, nu te arăta expertă, cea care le știe pe toate. Ascultă, învață, vino cu idei, dar expune-le într-o manieră cât mai naturală.
9. Nu uita să mulțumești de fiecare dată când ești ajutată, să știi să rogi frumos și să saluți pe toată lumea, chiar și persoanele cu care nu lucrezi direct.
10. Decorează-ți biroul de lucru cu gadget-uri care îți dau o stare de bine, aduse de la vechiul job sau de acasă. O plantă, o cutie de la IKEA pentru acte și alte hârțoage, un maus personalizat . Personalizează locul în care vei petrece ceva timp de acum înainte.
11. O atitudine pozitivă te va ajuta să te acomodezi mai repede, ca în 2-3 luni să te simți ca și când lucrezi în noul loc de foarte mult timp. Cu răbdare se rezolvă totul.
12. În cazul în care descoperi că noul serviciu nu te reprezintă, că nu îți place, că nu îți face bine, abia atunci te poți gândi să mergi mai departe, în alt loc. Fără sacrificii și compromisuri. Nu uita că cele mai multe ore le petrecem la job și este foarte important să facem ce ne place.
Multă baftă!