Creatoarea de modă Kate Spade, una dintre preferatele vedetelor de la Hollywood şi a familiei regale britanice, s-a sinucis prin spânzurare. Trupul neînsufleţit a fost descoperit de menajeră în apartamentul din New York, unde vedeta locuia împreună cu soţul său şi fiica lor în vârstă de 13 ani.
Vestea morții ei a căzut ca un fulger peste apropiați și cei care au avut șansa să lucreze cu ea. Înainte de a-și pune capăt zilelor, Kate Spade încerca să se relanseze în modă. În 2006 renunțase la compania pe care o înființase în 1993 împreună cu soțul ei, Andrew Spade, pentru a se ocupa de creșterea fiicei sale dar asta i-a adus pierderi de milioane de dolari. Renunțarea definitivă de companie avea să îi aducă moartea în 5 iunie 2018, din cauza depresiei.
Regretata creatoare de modă a pus bazele unui imperiu care a ajuns să valoreze 2,4 miliarde de dolari. Deși nu era căsătorită cu Andrew Spade, Kate Spade, pe atunci Brosnahan, a îndrăznit să-și lanseze o linie de genți. Modelele ei îndrăznețe, colorate și foarte chic le-au cucerit pe newyorcheze. Așa a luat naștere compania Kate Spade New York. Datorită popularității mărcii printre celebrități precum Gwyneth Paltrow și Cindy Crawford, vânzările au crescut foarte mult, iar în 1998 profitul a ajuns la 27 milioane de dolari pe an.
Încrezătoare în viitorul ei, dar dornică să lucreze și în alte domenii, Kate a decis împreună cu soțul ei să vândă 56% din acțiunile companiei pentru suma 34 milioane de dolari. În 2006, cei doi au vândut și acțiunile rămase, 44%, pentru suma de 59 milioane de dolari. O lună mai târziu, compania a ajuns pe mâinile lui Liz Claiborne, care a cumpărat-o pentru suma de 124 milioane de dolari și a schimbat numele companiei în Valentine. Gențile de mână ale brandului au devenit din ce în ce mai omniprezente, iar în 2017 Coach a cumpărat Kate Spate (Valentine) cu 2,4 miliarde de dolari, de 20 de ori peste prețul pe care fondatorii l-au obținut atunci când și-au vândut acțiunile în 1999 și în 2006.
Între 2007 și 2016, soții Spade s-au dedicate creșterii fiicei lor, și au înființat agenția de publicitate Partners & Spade, care în prezent a ajuns o companie de renume. Paralel cu compania pe care o înființase în 1993, Kate s-a concentrat pe noua sa marcă, Frances Valentine. Iar pentru a spori vânzările, a stabilit o separare legală față de vechiul brand, denumind compania Kate Valentina Spade. „Mă simt mândru de ceea ce am construit, dar sunt într-un alt loc. Nu concuram cu omologul meu (…) Nu e deloc greu pentru mine. Cred că este mai greu pentru alți oameni”, declara Kate Spade în 2016, pentru The Wall Street Journal.
Creatoarea de modă nu a dat nici un semn că suferea de depresie. Frances Valentine cu Kate Spade la conducere nu a reușit însă să se ridice la nivelul companiei Valentine, dar avea o cifră de afaceri uriașă. Frances Valentine își vinde produsele online pe site-ul propriu și câteva centre comerciale din SUA.