Dacia vrea să repete în 2010 rezultatele din anul precedent, când aproape 85% din mașinile vândute de companie au mers peste hotare. Va reuși însă compania să trăiască în continuare din exporturi, după reducerea programelor de casare din Europa? Anul 2009 a fost, cel puțin în termeni de vânzări, cel mai bun an al Dacia din toate timpurile.
După un început greu, marcat de șomaj tehnic și producție în scădere, compania a încheiat anul cu vânzări de aproape 300.000 de mașini, adică mai mult decât dublu față de cele 140.000 de unități ce reprezintă volumul întregii piețe auto locale (care se întoarce astfel la nivelul din 2003). Rezultatele Dacia au însă mai mare legătură cu piețele externe decât cu cea locală, după ce 85% dintre mașinile vândute au mers la export, propulsate de programele de casare europene.
Unele dintre acestea sunt însă acum reduse sau se apropie de final – cel din Germania, de exemplu, piața cea mai bună pentru Dacia, s-a încheiat deja, în septembrie anul trecut. ”Nu suntem atât de naivi să credem că vom vinde în Germania la fel de multe mașini ca anul acesta, dar acum marca este deja cunoscută, vom profita de acest avantaj, nu numai în această piață”, spune vice-președintele de la Dacia, Constantin Stroe. Citiți în MONEY EXPRESS ce șanse are Dacia să repete rezultatele din 2009.