Conform statisticilor din 2020, brandul Louis Vuitton ocupă locul 9 printre cele mai scumpe mărci din lume. Veniturile sale anuale din vânzări sunt de 15 miliarde de dolari. Este puțin probabil ca micul Louis Vuitton, în vârstă de 10 ani, să-și poată imagina că va crea un brand de renume mondial când își ajuta tatăl vitreg la muncă și că, după 166 de ani, acest brand va deveni unul dintre cei mai mari producători de produse de lux din lume.
Louis Vuitton s-a născut în 1821, într-un sat din estul Franței. Tatăl său a fost fie fermier, fie tâmplar, iar mama a lucrat ca pălărier. Părinții băiatului au murit destul de devreme, iar Louis a avut o relație proastă cu mama sa vitregă. Când a împlinit 13 ani, Vuitton a decis să plece. Viitorul designer a plecat la Paris pe jos. A parcurs în total de 470 km pe parcursul a 2 ani, ocupând diferite locuri de muncă. Ajuns în capitală, Louis a fost ucenicul lui Marechal, care producea valize de călătorie pentru oamenii bogați în perioada revoluției industriale. Louis Vuitton a lucrat 17 ani pentru Marechal. Începând din 1853, Vuitton a devenit producător personal de cutii și ambalator pentru împărăteasa Franței, Eugenie de Montijo (soția lui Napoleon Bonaparte III), având mulți clienți bogați și puternici. Ei au fost cei care i-au asigurat lui Louis muncă până la sfârșitul carierei sale.
Povestea brandului Louis Vuitton a început în 1854, când Louis Vuitton Malletier, creator (manufacturier) de genți și valize a întemeiat afacerea în capitala Franței. Se specializase în cufere și genți tip valize rigide. La nici câțiva ani, designerul a constatat că acel gen de geantă de călătorie ocupă mult spațiu, așa că a creat și modele mai înguste, mai puțin bombate. Mai mult, valizele Vuitton erau impermeabile. Datorită creșterii cererii rapide, Louis Vuitton a trebuit să mai deschidă un atelier la Asnières-sur-Seine. La început, acest atelier avea doar 20 de lucrători.
Produsele designerului au devenit populare în întreaga lume și au servit ca un standard de calitate și fiabilitate. În 1885, Louis Vuitton și-a deschis primul magazin la Londra, urmat de următoarele în New York și Philadelphia. În 1886, Louis Vuitton și fiul său Georges au inventat și brevetat un nou tip de încuietoare. Erau atât de încrezători în fiabilitatea sa, încât au provocat chiar faimosul iluzionist, Harry Houdini, să iasă dintr-un geamantan închis Louis Vuitton. Houdini nu a acceptat oferta și refuzul său a contribuit la dovedirea perfecțiunii invenției. În 1901, sub supravegherea lui Georges, care a continuat afacerea după moartea tatălui său, compania Louis Vuitton a lansat geanta Steamer. Inițial, acest model a fost creat ca o geantă pentru transportul hainelor murdare.
Gențile Louis Vuitton erau atât de populare încât au început să fie în curând contrafăcute și trebuia făcut ceva pentru a arăta că ele erau autentice. În 1896, Georges a creat celebra monogramă imprimată pe țesătură jacquard. Articolele de la acest celebru brand sunt contrafăcute și astăzi.
Louis Vuitton în ultimele decenii
Buticurile mărcii au o atmosferă specială, unde fiecare articol este prezentat în cea mai bună lumină. Magazinele sunt amplasate doar în centrele comerciale sau în interiorul mallurilor de lux. Unele bunuri Louis Vuitton sunt disponibile numai pentru clienții VIP. Începând cu anul 1998, Louis Vuitton produce nu numai genți, ci și haine, încălțăminte, accesorii și bijuterii. În 2019, marca a proiectat o carcasă de călătorie pentru finala Campionatului Mondial League of Legends de la Paris. Maeștrii Louis Vuitton au creat, de asemenea, o valiză personalizată pentru transportul a 13 reediții ale mingilor oficiale de meci folosite din 1970 și una concepută exclusiv pentru a sărbători Cupa Mondială din 2018 care a avut loc în Rusia.