Instagrammerii petrec peste 5 ore pe săptămână (48 de minute pe zi) făcându-și selfie-uri. De obicei, se fac 7 selfie-uri pentru fiecare „fotografie perfectă” pe care o încarcă pe site-urile de socializare.
Annukka Lindell, profesor de neuropsihologie la Universitatea La Trobe din Melbourne, a aflat că majoritatea selfie-urilor prezintă partea stângă a chipului nostru. Ea a analizat 2.000 de selfie-uri de pe Instagram pentru a înțelege de ce percepem această parte a feței ca fiind mai atractivă.
Lindell a aflat că oamenii preferă să-și arate partea stângă atunci când fac selfie-uri în oglindă. Când pozezi în fața unei oglinzi și faci o fotografie a reflexiei, de obicei îți arați obrazul drept. Pe măsură ce oglinda inversează stânga și dreapta, preferința obrazului drept pentru selfie-urile în oglindă înseamnă că persoana a pozat cu obrazul stâng în fața oglinzii.
Artiștii pictează de obicei portrete care arată profilul stâng al oamenilor.
Portretele pictate de artiști prezintă aceeași părtinire asimetrică: oamenii preferă obrazul stâng. Annukka Lindell consideră că de fapt această preferință poate reflecta voința inconștientă a unei persoane de a-și arăta obrazul mai atractiv. Adică cel stâng.
Obrazul nostru stâng arată mai multe emoții. Cercetările sugerează că partea stângă a feței este mai expresivă din punct de vedere emoțional. Acest lucru ar putea fi explicat prin modul în care sentimentele sunt procesate în creier.
Partea dreaptă a creierului care controlează mușchii din partea stângă a corpului este emoțional dominantă. Acesta este motivul pentru care oamenii arată intuitiv obrazul stâng când li se cere să pozeze pentru o fotografie emoțională și obrazul drept atunci când pozează pentru o fotografie care le ascunde sentimentele.