Despre modă, lux şi deja legendara piaţă chineză există deja de ani buni un flux constant de ştiri legate de mereu noi deschideri de magazine, vânzări ale caselor tradiţionale europene care bat record după record şi despre turismul internaţional de shopping devenit apanajul consumatorului chinez de high fashion european.
Dar în ultimele săptămâni, dacă focusul ştirilor legate de dinamism şi industria modei au continuat să abunde dinspre China, conţinutul lor a fost cu totul diferit. Intrigată, am decis să mă documentez în ceea ce priveşte, se pare, trend-urile în modă până acum ascunse ale Chinei, care nu numai că ies la suprafaţă, dar se profilează a fi noile motivaţii ale următorului mare impact al Chinei pe pieţele mondiale!
Este vorba, înainte de toate, despre anticipata şi aşteptata ascensiune a designerilor, brand-urilor şi modei Designed & Made in China. Poesia a designerului Chris Chang, Exception de Mixmind, promovată internaţional de prima doamnă a Chinei, Trendy, al cărui CEO recent a lansat versiunea chineză a 10 Corso Como la Shanghai sunt brand-uri care dau dovadă de coerenţă şi relevanţă pe piaţa internă. Iar creatori chinezi sunt deja în Europa: Uma Wang prezintă la Milan Fashion Week, Masha Mia la Paris, iar Huishan Hang la Londra.
Vogue China şi iLook, revista de modă locală fenomen îi urmăresc şi susţin, Brand New China, un magazin 100% Designed in China din Beijing are creşteri anuale ale vânzărilor de peste 60%, Lane Crawford şi, recent, Barneys, testează potenţialul designerilor chinezi, în timp ce CNN remarcă pentru lume nou avânt al modei chineze.
Mai mult aici.