Tabu
lifestyle

Dondoe + Ciobanu = Love

De ce ai simțit nevoia unei campanii publicitare pentru atelier, nu pentru brandul mass market?
Brandul Răzvan Ciobanu este primul copil și, în consecință, cel mai „răsfățat“. Totuși, și cealaltă linie, Preciouss by Răzvan Ciobanu, are o campanie, cum a avut, de altfel, în fiecare sezon de la lansarea ei și până în prezent. Sigur, ad-urile pentru Preciouss nu sunt la fel de vizibile, deși și acea campanie a fost îndelung comentată în momentul lansării ei, acum câteva săptămâni. Dar, ce-i drept, la Preciouss nu se poate vorbi despre o campanie în adevărata putere a cuvântului, ci mai degrabă despre o strategie de PR. Tocmai de aceea, pentru promovarea Preciouss am apelat fie la vedete, cum am făcut în primul sezon, cu Corina, fie la imagini foarte îndrăznețe, cum e campania de acum, în care apar două modele, minore, alături de masculi dezbrăcați tocmai pentru a atrage atenția asupra brandului, pentru a stârni controverse, pentru a face „gura lumii“ să vorbească. Nu te îngrijora, am avut acordul părinților fetelor! Din ce constat la nivel de vânzări, ideea nu a fost rea deloc!

Lucrezi cu o agenție de publicitate. Marketingul fashion e o ramură care nu există încă în România. Cum te-ai făcut înțeles la agenție?
Lucrez de când mă știu cu Gavrilă și Asociații. Nu numai că sunt creativi și cool, dar își doresc mereu să facă altceva, să inoveze, să deschidă drumuri, adică, pe scurt, suntem pe aceeași lungime de undă. Un exemplu de acel „altceva“ pe care ei îl caută sunt chiar eu, deopotrivă ca persoană sau ca brand. Å¢ine cont că suntem, practic, pionerii marketingului de fashion și am deschis drumuri în ceea ce privește colaborarearea dintre un brand de modă și o agenție de creație publicitară, făcând asta într-un moment în care eu nu aveam notorietatea sau clientela de acum, iar ei nu erau creativii multipremiați de astăzi. Dar ni s-a părut că e o colaborare pentru care merită să ne asumăm orice risc, iar rezultatele au fost pe măsură – lumea a văzut că a vrea să faci lucrurile „altfel“ e un lucru bun, care aduce beneficii tuturor celor implicați. Așa se face că eu nu fac nici măcar o etichetă de carton fără să nu-i implic, iar ei par să se distreze copios făcând campanii pentru brandul meu. E fun, ne certăm, ne lăudăm reciproc… Practic, nu cred că suntem conștienți de tensiunea din jurul fiecărui proiect și asta-i bine, că altfel am ajunge să fim în pragul unei depresii nervoase de fiecare dată!

Dacă pentru Precious ai avut un mesaj clar, puternic, aproape o atitudine socială (nu vă temeți de sexualitatea voastră, asumați-vă ce sunteți), acum ești mult mai insinuant. Cum ați ajuns la conceptul din spatele acestei reclame (tu aproape de femeie, simțind-o, mirosind-o, atingând-o, într-o relație foarte intimă)?
Eu nu sunt genul de designer sau de brand care vinde „o rochie“, pur și simplu. Eu îți vând o stare, un fel de statut, un feeling… Toate astea nu pot fi exprimate printr-o campanie comercială standard, care să spună lucruri de genul „ea este modelul și, ce să vezi, poartă o rochie“! Ar fi banal și mie nu îmi plac deloc banalitățile, mai ales când vine vorba despre creațiile mele. {i apoi, eu sunt legat de atelierul meu, sunt prezent la întâlnirile cu clienții mei și asist cam la 80% din probele făcute pentru o rochie, așa că automat trebuie să te „cunosc“ și să te „simt“ pentru a te putea îmbrăca. Celor mai multe cliente nici măcar nu le mai spun cam cum o să arate rochiile pe care urmează să le fac pentru ele și nici ele nu au nici o curiozitate în legătura cu lucrul ăsta, pentru că știu sigur că, orice aș face pentru ele, vor arăta strălucitor și impresionant în ținuta respectivă. Dacă nu le-aș fi „simțit“, nu aș fi putut niciodată să ajungem la genul ăsta de încredere, mai ales când vorbim despre evenimente din viața acestor femei care sunt cu adevărat importante pentru ele, cum ar fi o nuntă sau o prezență pe covorul roșu!

Crezi că publicul din România este pregătit pentru genul acesta de reclame de atmosferă și nu de „sale”?

Îmi place să cred despre mine că nu sunt prizionerul a „ce se cere pe piață“, iar clienții sau potențialii mei clienți cu siguranță înțeleg despre ce vorbesc. Nu pot accepta campanii de modă care „vând“ doar produsul, de unul singur, fără să te facă pe tine, potențial cumpărător, să și simți ceva în legătură cu acel produs sau cu persoana care l-a creat. Iar consumatorul adevărat de modă trebuie să „digere“ și să învețe să descopere că moda nu reprezintă doar o alegere facilă a ce pui pe tine. De ce ai ales-o pe Diana Dondoe? Vorbesc cu Diana despre această campanie de vreo doi ani deja, dar abia acum am putut concretiza colaborarea dintre noi. Diana a fost prima mea opțiune și, ca să fiu cinstit, cam singura… Nu mi-am dorit un top-model, mi-am dorit să lucrez cu top-modelul Diana Dondoe! Este, dacă vrei, o decizie sentimentală, căci noi ne cunoaștem și suntem prieteni de la începutul carierei sale. Normal, mi-am dorit mult această reîntâlnire și sunt extrem de bucuros că a ieșit, până la urmă! Diana îmi este foarte dragă… Avem chiar și o glumă a noastră, îi spun mereu că sunt mândru de ea ca și când ar fi sora mea… De ce ai ales exact această fotografie? Povestește despre cele pe care nu le-ai putut folosi și de ce. Totul s-a întâmplat într-o fracțiune de secundă. Am tras 900 de cadre, e adevărat, dar am știut exact că acesta va fi „câștigătorul la puncte. Restul sunt imagini frumoase și a fost impresionant să vezi un model care nu ratează nici un cadru pe care-l tragi, dar, după părerea mea, imaginea cu noi doi este cea mai puternică din toată campania. Am mai spus-o, pentru mine shooting-ul cu Diana a fost fascinant. Ai colaborat din nou cu fotograful Bogdan Stângă, de data asta într-un alt gen de fotografie, mai degrabă emoțională decât descriptive. Bogdan e un fotograf foarte tânăr, neexploatat încă de publicațiile glossy. De ce l-ai ales pe el? Bogdan este un fotograf tânăr, cu mult chef de muncă. Sunt sătul de discuții interminabile și „viziuni“ fixe ale multora dintre cei care lucrează în fotogrfia de modă. Bogdan are încă nebunia de început de drum și nu îi este teamă să încerce să experimenteze. Este minunat să te înconjori de oameni care vor sa fie „geniali“. Sau măcar încearcă… Care sunt cuvintele pe care vrei să le aiba în minte o femeie când se gândește la brandul Răzvan Ciobanu? Rochia perfectă. Atât. Dar la omul Răzvan Ciobanu? Just fun și „normal“.

ARTICOLE SIMILARE

Ghici cine a ieșit la jogging

realitatea

Cum au făcut tumbe revistele din lume ca să-l aibă pe Micahel Jackson

realitatea

BONO – cel mai bogat muzician din lume dupa listarea FACEBOOK la bursa

Roxana Ionescu a revenit la formele care au consacrat-o!

ELENA UDREA a divortat! Stiati cum s-au cunoscut?!?

Tabu la ProTv

realitatea

Scrie un comentariu