Este vorba despre Sabina Armeanu și Adriana Aldea, două tinere actrițe din București, care se pregătesc să lanseze, în această toamnă, Shop The Biggest Closet, un magazin online de haine second-hand.
În viitor, își propun să deschidă și un showroom în București unde, pe lângă articole vestimentare, vor să expună obiecte decorative vintage. Mai mult decât atât, au ca target, într-un an de zile, să creeze propria linie de modă ecologică, bazată pe tehnica patchwork.
Cine sunt actrițele care vor să schimbe mentalitatea românilor?
Sabina Armeanu a terminat Dreptul la Universitatea din București, iar apoi a urmat studiile de licență în actorie la Universitatea Hyperion. În prezent, este antreprenoare. De un an de zile, a deschis un business eco-friendly, numit my straw, care promovează un stil de viață sustenabil prin înlocuirea produselor din plastic de unică folosință cu produse reutilizabile — căni, paie și termosuri —.
Adriana Aldea este absolventă a studiilor de licență și masterat în actorie din cadrul UNATC și a debutat la Teatrul Național din București în 2018, cu rolul Anei Andreevna, din spectacolul „Revizorul”, în regia lui Slava Sambriș. Încă din copilărie a fost pasionată de lumea modei, iar alături de Sabina este interesată să dezvolte o afacere în industria fashion, care să aibă forța de schimba mentalitatea românilor în privința consumului iresponsabil și a hainelor second-hand.
Oamenii au impresia că second-hand înseamnă uzat și prăfuit.
Adriana Aldea, actriță
Amândouă consideră că, în România, părerea despre magazinele second-hand este majoritar negativă. „Oamenii au impresia că second-hand înseamnă uzat și prăfuit sau că trebuie musai ca hainele alea să aibă un miros de naftalină, dar nu e deloc așa. Există multe exemple în străinătate de SH-uri cu articole de calitate, care arată exact ca magazinele marilor brand-uri de haine. Asta vrem să aducem și noi în România.” spune Adriana.
Un brand care luptă împotriva poluării
De cealaltă parte, Sabina crede că un second-hand este o formă de luptă împotriva poluării.
Marile case de modă sunt copiate de brand-urile de haine accesibile maselor, iar materialele pe care ei le folosesc conțin mult plastic. Pentru ei, importantă e cantitatea industrială, așa că vor să aibă costuri de producție cât mai mici, ceea ce, pe de o parte, înseamnă materiale și mână de lucru foarte ieftină, dar pe de altă parte, înseamnă și poluarea mediului.
Sabina Armeanu, actriță și antreprenoare
FAST FASHION vs. SLOW FASHION
Producția de haine în masă este numită FAST FASHION, iar de ani buni a apărut un curent reacționar, SLOW FASHION. Timp de producție mai îndelungat, materiale de foarte bună calitate și, totodată, foarte scumpe.
SLOW FASHION este o variantă de combatere a poluării, dar ea nu este accesibilă tuturor. Așa că actrițele au găsit o altă alternativă. Și-au făcut curat în garderobă și au pus de-o parte toate hainele pe care nu le mai poartă sau unele pe care nici nu au apucat să le îmbrace, dar care nu le mai reprezintă stilul vestimentar. Unele dintre articole trebuie recondiționate, iar toate vor fi igienizate în condiții optime, la o spălătorie profesionistă.
Cum s-a născut ideea STBC
Ideea brand-ului Shop The Biggest Closet i-a venit Sabinei după ce a urmărit trend-ul Shop my closet, care a luat amploare în ultimii ani atât la yard sale-uri, cât și în mediul online.
Ce-ar fi să existe o platformă în România, prin intermediul căreia oamenii să-și poată dona articolele vestimentare pe care nu le mai poartă? O platformă care ține cont de importanța modului de prezentare a produselor și care oferă încrederea că hainele sunt într-o stare bună și igienizate cum trebuie.
Sabina Armeanu, actriță și antreprenoare
Adriana o completează.
Pe mine mă interesează și experiența personală a femeilor, amintirile care le leagă de acele articole vestimentare. Hainele au memorie. Vindem oamenilor haine SH la un preț accesibil, dar în același timp, ducem mai departe poveștile și amintirile altora. Mi se pare foarte frumos. Când vom lansa oficial Shop The Biggest Closet, vom organiza un eveniment care se va numit CLOTHES HAVE MEMORIES. Eu cred foarte mult în ideea asta. Cum ar fi să-ți donezi rochia de absolvire sau tricoul de la primul date?
Adriana Aldea, actriță
Apartamentul meu s-a transformat într-un adevărat studio foto. Sufrageria era plină de lavandă și grâu.
SABINA ARMEANU
Momentan, au mult de lucru. Au de încărcat peste 100 de articole pe site, pe care le-au fotografiat în propriile case. „Apartamentul meu s-a transformat într-un adevărat studio foto. Am achiziționat softbox-uri pentru ca pozele de produs să arate bine. Sufrageria era plină de lavandă și grâu. Au fost cinci zile de ședințe foto amuzante și epuizante, dar totul a meritat.” declară Sabina.
Shop The Biggest Closet va conține, în primă fază, produse și articole dedicate femeilor: două categorii de haine (basic și iconic) și pantofi. În viitorul apropiat, vor să extindă afacerea prin completarea cu articole vestimentare pentru bărbați și copii, obiecte de casă și reusable products.