Seria scandalelor în fashion continuă de data aceasta fiind vorba despre casa de modă Dior. Brandul francez a stârnit o sumedenie de critici după ce a lansat un clip publicitar inspirat de moştenirea culturală mexicană, având-o pe Jennifer Lawrence în rolul principal.
Cea mai recentă colecție Dior promovează aşa numitele Escaramuza, călăreţi de sex feminin din rodeo mexican tradiţional cunoscut sub numele de charrería. Maria Grazia Chiuri, prima femeie devenită director de creaţie al casei de modă Dior, este cea căreia i se datorează rolul important în lansarea acestei colecții de inspirație mexicană. Chiuri vrea astfel să ducă mai departe un mesaj puternic, acela că femeia trebuie să creadă în propria forţă şi feminitate şi să arate asta, nestânjenit, tot timpul.
Dar brandul francez a dat cu bâta-n baltă lăsând-o pe Jennifer Lawrence (e imaginea Dior din 2012), o americancă getbeget din Kentucky, să îmbrace haine inspirate din portul tradițional mexican. Când există atâtea actrițe de origine mexicană, precum Salma Hayek, Eva Longoria, Selena Gomez ori Jessica Alba. Iar lista poate continua.
https://www.instagram.com/p/BpW7lxZFcMc/
https://www.instagram.com/p/BpXYqi5lQyt/
https://www.instagram.com/p/BpZNalbArBU/
Internauții și-au arătat indignarea vizavi de alegerea muzei, acuzând atât compania Dior, cât și pe actriță de insensibilitate culturală. „Este un abuz cultural, o dovadă de ignoranţă şi insensibilitate”, au izbucnit ei pe Instagram.
De asemenea, Dior a plătit scump spunând: „Una dintre principalele inspirații pentru această colecție o reprezintă călărețele din Mexic, așa că suntem cu adevărat încântați că această colecție urmărește și celebrează moștenirea acesto femei printr-o astfel de prismă modernă”. Pe lângă asta, clipul publicitar este filmat integral în California. Deci măcar dacă reușea să tragă niște cadre în Mexic. Dar nu!
Este posibil ca Dior să nu fi avut intenția de a jigni mexicanii dar nu este o scuză. Această campanile publicitară nu este decât un alt exemplu care arată nepotrivirea între un model alb (în cazul de față o actriță de Oscar) și sursa inspirației.
Reprezentanții brandului nu au făcut nicio declarație în legătură cu acest subiect, dar pe pagina de Instagram a brandului au apărut, recent, mai multe postări care arată că proiectul acestei colecții a presupus implicarea mai multe femei mexicane.