Pentru Mariella Burani, femeia ideală a fost dintotdeauna Anna Magnani. „Îmi plac femeile puternice, care nu se lasă intimidate de opiniile celor din jur. Femei rebele, cum am fost și eu întotdeauna, cu toate că părinții mei, pentru a mă îmblânzi, m-au trimis la internat la San Vincenzo în Reggio Emilia, o școală condusă de măicuțe pe care o părăseam numai la sfârșit de săptămână.
În fiecare luni, când trebuia să mă întorc, mă durea stomacul. Nu puteam să le sufăr pe fetițele acelea dulci, curate și ordonate, ca mamele lor: cu părul permanent, eșarfe, taioare și șiraguri de perle. Mie îmi plăcea să port un pulover albastru închis și pantofi bărbătești, îmi spălam singură părul și îl uscam la soare și nu purtam niciodată dresuri. Întotdeauna le-am iubit pe mondine, femeile care munceau pe câmpurile de orez, femeile pu-ternice și îndrăznețe. Reale.
De aceea creez modele ce nu încorsetează corpul, ci îi su-bliniază mișcările“, scrie Mariella Burani în cartea lui Decio Giulio Riccardo Carugati. Așa s-a născut stilul Mariella Burani, simplu și totuși sofisticat, construit din linii și culori delicate. Această naturalețe este înviorată de detalii aspre, dresuri groase și cizme, alături de dantelă și materiale fluide…
Linii simple și nuanțe naturale
Magazinul din București se înscrie în noul concept de decorare dezvoltat anul trecut, fiind printre primele boutique-uri Mariella Burani, după Roma și Paris, ce abordează linii simple și nuanțe naturale. Culorile sunt astfel alese încât accentul să cadă pe colecții – tonuri neutre ce nu distrag privirea de la haine și accesorii. Pereții albi și podeaua gri deschis domină scena.
Chiar dacă pare că dominanta aleasă este sobră, luxul este prezent într-o proporție perfectă, cristal alături de metal, lemn alături de piele. Oglinzile design Philippe Starck pentru Fiam și fotoliile Baxter dau nota elegantă magazinului, alături de candelabrul de cristal creat special pentru Mariella Burani de către Segno di Leonardo Luce Italia.
Tema decorativă recurentă în noile magazine este un motiv floral ce apare în basorelief pe plafon și pe mozaicul extrem de prețios, aplicat manual bucată cu bucată, după o tehnică tradițională, din marmură de Verona. Lumina, elementul emoțional al decorării, conferă o atmosferă intensă magazinului. Zona cabinelor de probă este dramatică din punct de vedere vizual, draperiile grele dominând scenografic spațiul.