De la generaţia cu cheia de gât la generaţia Paparazzi. Odată cu dezvoltarea tehnologiei şi a reţelelor sociale, tinerii, şi nu numai, devin foarte interesaţi de dezvoltarea brandului personal. Expunerea fiecărei persoane generează tendinţe de conturare a imaginii personale, astfel, brandurile folosite, activităţile şi tot ceea ce ar putea vorbi despre tine trebuie să aducă plus-valoare.
Facebook-ul a devenit cea mai bună unealtă de PR personal. Accesăm reţeaua socială de oriunde cu ajutorul telefonului mobil, tabletei, laptopului etc. Ai putea spune foarte corect că este cea mai mare sursă de informaţie. Facem fotografii cu telefonul mobil sau cu aparatul de fotografiat. Fotografiile sunt alese cu grijă și trebuie să aibă un mesaj. Pagina de Facebook vorbeşte despre tine. Poţi afla unde călătoreşte o persoană, în ce localuri mănâncă, ce alte locaţii frecventează, care este grupul său de prieteni, cum gândeşte, cum se îmbracă, ce citeşte, la ce servicii de înfrumuseţare apelează, ce branduri preferă şi lista poate continua mult. Ca să îţi dai seama de o persoană nu ai nevoie de multă muncă de detectiv, pentru că ţi se pun la dispoziţie toate datele necesare pentru a crea un portret sau, cel puţin, un portret pe care persoana îşi doreşte să-şi creeze.
HumanGraphExperience continuă seria cu ediția nr 5 – „Women from Paparazzi Generation” care surprinde importanța imaginii pentru tinerele cu vârste cuprinse între 14 și 24 de ani.
Conform Infograficului creat aflăm că:
– Tinerele de 14-18 ani nu au încă preferinţe clare cu privire la brandurile de îngrijire personală, 43% împărţind decizia de cumpărare a produselor de igienă (şampon, săpun, pastă de dinţi) cu altcineva, punând accent mai mult pe categoriile de produse cu impact social (make-up, parfum, deodorant); tinerele cu vârste între 19-24 ani încep să decidă singure cu privire la produsele folosite (numai 28% împart decizia de cumpărare a produselor de igienă cu altcineva) şi acordă aceeaşi atenţie atât produselor de uz general, cât şi celor cu impact social.
– Îngrijirea personală este un capitol important al cheltuielilor pentru întreg targetul feminin cu vârste între 14-24 ani: 50% cumpără produse scumpe de îngrijire personală, iar 40% consideră că alocă foarte mulţi bani pe cosmetice, cu toate că o mare parte dintre ele (40%) nu au venituri.
– Principalul evaluator al imaginii tinerelor este grupul de prieteni, socializarea online fiind o activitate uzuală (68% au un cont de Facebook şi 64% îl folosesc săptămânal pentru a comunica cu prietenii), generând nevoia tinerelor de a activa ca „specialişti de PR” pentru propria imagine.
– Astfel, reţelele sociale funcţionează ca un canal mass media pentru imaginea acestora, făcându-le celebre, propagându-le imaginea şi contribuind la creşterea conexiunilor online.
Cu alte cuvinte, spune-mi pe Facebook ce branduri foloseşti ca să-ţi spun cine eşti!