Fashion’s Night Out s-a intamplat pe 10 septembrie 2009 si a fost o idee a Annei Wintour, temutul redactor sef al Vogue USA, ca o incercare de a revigora industria modei. Peste 700 de retaileri din orasele mari ale lumii si-au deschis portile si au imaginat evenimente speciale, ca sa isi incurajeze consumatorii sa cheltuiasca cat mai mult, in beneficiul industriei, desigur.
In primul rand, Fashion’s Night Out a avut un tricou comemorativ care s-a vandut in foarte multe exemplare, iar banii obtinuti din vanzari au fost donati Muzeului Memorial 11 Septembrie.
In al doilea rand, Fashion’s Night Out a beneficiat de participarea a sute de vedete, designeri si modele recunoscute de pe catwalkurile internationale: printre ele, surorile Olsen, Victoria Beckham, Carolina Herrera, Charlize Theron, Sarah Jessica Parker, Justin Timberlake, Manolo Blahnik, Kenneth Cole, Sean Combs, Tommy Hilfiger, Donna Karan, Michael Kors, Derek Lam, Isaac Mizrahi, Narciso Rodriguez, Diane von Furstenberg, Vera Wang, Jason Wu, Oscar de la Renta, Coco Rocha, Proenza Schouler, Tory Burch.
Apoi, Fashion’s Night a coincis, la New York, cu deschiderea Saptamanii Modei, ceea ce inseamna ca evenimentul a beneficiat de atentia mass mediei concentrate deja in oras pentru prezentarile de moda. In acelasi timp, malluri din marea Britanie, Rusia, Brazilia, India, Spania, China, Germania au sustinut initiativa si si-au organizat cate o Fashion’s Night Out. Daca ar fi sa ne luam dupa toate petrecerile si promotiile organizate cu aceasta ocazie, de la targul de strada de la Catherine Malandrino, la manichiurile gratuite de la Chanel, promotiile la lenjerie de la Victoria’s Secret si La Perla, gratarul de la Tory Burch, meniurile vegetariene de la Stella McCartney, s-ar putea spune ca masiva initiativa a fost un succes. Mai mult, purtatorii de cuvant ai magazinelor au declarat ca au fost foarte multumiti de rezultate.
Totusi, nu toata lumea a fost multumita. S-au gasit oameni care sa spuna ca spoturile care au promovat evenimentul sunt prostesti si ca incurajarea shoppingului iresponsabil nu este cea mai buna idee intr-o criza cum este cea pe care o traversam. Chiar si faptul ca magazinele au decis sa isi decoreze vitrinele special pentru aceasta ocazie nu a fost privit cu ochi buni. Apoi, pentru ca cele mai multe buticuri implicate in eveniment au fost cele foarte scumpe, precum Gucci sau Valentino, carcotasii au spus ca orice cumparator obisnuit a fost frustrat. Faptul ca Mary Kate Olsen a lucrat pe post de barman pentru o noapte la Bergdorf Goodman le-a amintit tuturor ca vedeta a fost pentru o perioada la dezalcoolizare.
Totusi, pentru ca organizatorii au decis sa repete figura la anul, adica pe 10 septembrie 2010, inclinam sa ii credem ca au avut o idee buna si nu ne ramane decat sa ne dorim sa fim si noi prin preajma cand se intampla.