Niponele au lansat o campanie pe Twitter pentru a-și primi înapoi dreptul de a purta ochelari la locul de muncă.
O femeie din Japonia, care s-a remarcat recent printr-o campanie împotriva obligativității de a purta pantofi cu tocuri înalte la locul de muncă, atacă alte astfel de coduri impuse angajatelor de companii din arhipelag. Printre acestea se numără interdicția privind purtarea ochelarilor de către femei. Campania sa a fost supranumită „#KuToo”, un joc de cuvinte între „kutsu” („pantof”) și „kutsuu” (durere), un neologism ce și-a făcut rapid loc în clasamentul din 2019 al cuvintelor marcante din Japonia.
Hashtagul „ochelarii de vedere sunt interziși” a fost în tendință după ce o emisiune de televiziune din Japonia a dezvăluit că mai multe companii impuneau restricții personalului feminin. „Acestea sunt reguli învechite”, a scris un utilizator pe Twitter, în timp ce un altul a numit motivele date de angajatori „idioate”. O femeie care lucrează într-un restaurant a dezvăluit că i s-a spus în mod repetat să nu poarte ochelari, pentru că ar părea „nepoliticos” și nu dau bine cu kimono-ul tradițional pe care îl poartă la locul de muncă. Postarea ei de luna trecută a fost distribuită de aproape 13.000 de ori.
„Dacă regulile interzic doar femeilor să poarte ochelari, aceasta este o discriminare de gen”, a declarat, vineri, Kanae Doi, directorul regional al grupului Human Rights Watch.
Noua petiție inițiată de actrița Yumi Ishikawa, depusă marți la Ministerul Muncii, a strâns deja 31.000 de semnături. Un responsabil din cadrul Ministerului Muncii, care a primit petiția, a declarat că aceasta va fi „examinată ca o opinie, printre altele” înainte de a se lua o decizie finală în ceea ce privește noile reglementări guvernamentale pentru combaterea hărțuirii la locul de muncă.