Marile case de modă, de la Chanel la Victoria’s Secret, se folosesc de burțile viitoarelor mămici și de femeile care alăptează pentru a-și vinde produsele și asta spune multe despre felul în care relațiile dintre modă și femei se schimbă constant.
Modei îi place să-și încalce propriile reguli apoi să le destrame din nou, apoi să pretindă că regulile nu există, apoi să se comporte ca și cum toată lumea cunoștea dintotdeauna regulile. Cum majoritatea oamenilor care nu lucrează în industrie au senzația că singura regulă adevărată este cea în care ni se spune că trebuie să fii slabă – toată nebunia asta duce la niște decizii controversate în fiecare an. Într-un an vei vedea câte un model cu greutate în plus pe fiecare podium, anul viitor ele dispar de peste tot.
Anul acesta însă a fost la modă femeia însărcinată sau cea care încă mai alăptează. Sigur, a existat o tatonare cu zona asta și în 1991, atunci când Annie Leibovitz a pus-o pe Demi Moore pe coperta Vanity Fair goală și acoperindu-și doar sânii cu mâna. Însă după acest experiment nimic major nu s-a schimbat, femeia însărcinată a rămas invizibilă din punct de vedere cultural.
La Săptămâna Modei de la New York, anul trecut, Eckhaus Latta a prezentat-o pe Maia Ruth Lee, gravidă în luna a opta, purtând o rochie cardigan cu deschidere la burtă, genul de rochie pe care ar putea să o creeze și o moașă grăbită să evalueze burțile pacientelor după ochi.
Însă această prezentare ușor ciudată le-a reamintit tuturor că în ultimii 10 ani au fost multe modele însărcinate.
Jourdan Dunn pentru Jean Paul Gaultier în 2010, Bianca Balti pentru Dolce & Gabbana’s în 2015, Ashleigh Good pentru Chanel în același an plus alte trei modele din prezentările Victoria’s Secret. Însă cel mai mult a profitat de pe urma acestor noi mode o firmă din Los Angeles, Jenni Kayne care a anunțat că și-a triplat vânzările după ce au pus-o pe TyLynn Nyugen alăptând pe toate panourile de publicitate din New York, luna aceasta.
Gurile rele spun că oricum nimeni nu mai vede panourile acelea și că nimeni nu-și mai cumpără produse care sunt marketate astfel însă cine știe, poate o fi ajuns și retro-rețeta asta din nou la modă. Sau, poate, pur și simplu, după ani și ani de zile, mamele au în sfârșit o șansă să fie și altceva în cultura pop decât simple incubatoare lipsite de sex appeal.